خان ولی عادل جوان پکتیایی از چند ماه بدین سو به خاطر پایان یافتن روند بد دادن دختران در کابل اعتصاب کرده است. آقای خان ولی هشدار می دهد که اگر تا یک هفته دیگر به خواست هایش رسیدگی نشود، دست به خودکشی خواهد زد. خان ولی عادل جوان پکتیایی پنج ماه قبل به دلیل […]

خان ولی عادل جوان پکتیایی از چند ماه بدین سو به خاطر پایان یافتن روند بد دادن دختران در کابل اعتصاب کرده است. آقای خان ولی هشدار می دهد که اگر تا یک هفته دیگر به خواست هایش رسیدگی نشود، دست به خودکشی خواهد زد.

خان ولی عادل جوان پکتیایی پنج ماه قبل به دلیل بد دادن خواهرش در ولایت پکتیا، از آن جا به کابل آمد و با برپایی خیمه تحصن در سرک دارلامان مقابل ساختمان جدید شورای ملی دست به اعتصاب زد. خان ولی رسم بد دادن دختران را خلاف آموزه های اسلام می داند. آقای خان ولی می گوید که تاهنوز حکومت به خواست های وی توجهی نکرده است و پس از این هیچ خواست از حکومت ندارد. وی از بزرگان قوم و عالمان دین می خواهد که در مراسم بد دادن دختران اشتراک نکنند و نکاح دخترانی را که بد داده می شوند، نخوانند.

این جوان پکتیایی هشدار می دهد که اگر تا یک هفته دیگر به خواست هایش رسیدگی نشود، دست به خودکشی خواهد زد.

درهمین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی کابل خواست های خان ولی عادل را بجا می دانند و از حکومت می خواهند که به خواست وی رسیدگی کند.

خان ولی در حال حکومت را به کم توجهی در راستای رسیدگی به خواست هایش متهم می کند که، یکی از خواست های وی از سوی شورای علمای کشور پذیرفته شده است. شورای علما چندی قبل طی اعلامیه ای بد دادن دختران را رسم ناپسند و خلاف ارزش های اسلامی دانست و این رسم را نکوهش کرده بود.