درادامه اخراج اجباری مهاجرین افغانستان از پاکستان، شماری از خبرنگاران افغانستان که در اروپا و امریکایی شمالی به‌سر می‌برند، در یک نامه‌ سرگشاده از حکومت پاکستان و همچنین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته‌اند که از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان جلوگیری کنند. پاکستان در نیمه‌ دوم سال گذشته میلادی […]

درادامه اخراج اجباری مهاجرین افغانستان از پاکستان، شماری از خبرنگاران افغانستان که در اروپا و امریکایی شمالی به‌سر می‌برند، در یک نامه‌ سرگشاده از حکومت پاکستان و همچنین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته‌اند که از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان جلوگیری کنند.

پاکستان در نیمه‌ دوم سال گذشته میلادی مرحله‌ اول اخراج مهاجران بدون مدرک افغانستان را آغاز کرد. به تازگی وزارت داخله‌ی پاکستان، به حکومت ایالتی پنجاب دستور داده‌است که مرحله‌ دوم اخراج مهاجران افغانستان را از ۱۵ اپریل آغاز کند. در همین حال، شماری از خبرنگاران افغانستان که در تبعید در اروپا و امریکایی شمالی بسر می‌برند، در یک نامه‌ سرگشاده از حکومت پاکستان خواهان توقف اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان شدند. امضا‌کنندگان این نامه از حکومت پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته‌اند که راهکاری درنظر بگیرند که بر اساس آن خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان تحت حفاظت قرار گیرند و از اخراج در امان بمانند.

دراین حال شماری ازخبرنگاران هشدار می‌دهند که در صورت بازگرداندن این خبرنگاران به افغانستان، آن‌ها و خانواده‌های‌شان با تهدید مواجه خواهند شد.

هنوز آماری دقیق از شماری خبرنگاران افغانستان که در پاکستان به‌سر می‌برند، در دست نیست، اما فروپاشی نظام پیشین در کشور موج جدیدی از پناهجویان افغانستان که عمدتاً کارمندان حکومت پیشین، نظامیان، مدافعان حقوق بشر، فعالان مدنی، خبرنگاران و همکاران نیروها و نهادهای بین‌المللی بودند، به پاکستان پناه بردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv