حرکت دادخواهی خبرنگاران افعانستان نشست خبری را پیرامون ایجاد کمیسیون تخطی‌‌های رسانه‌‌ای و ادامه‌ی سوء استفاده نهاد‌های داخلی از نام خبرنگاران در کابل برگزار کرد. در این نشست شماری زیادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها اشتراک کردند. خبرنگاران تاکید می‌کنند که هیچ نهادی از سوی آنان به‌عنوان نهاد مدافع خبرنگاران مشروعیت ندارد و از نهادهای […]

حرکت دادخواهی خبرنگاران افعانستان نشست خبری را پیرامون ایجاد کمیسیون تخطی‌‌های رسانه‌‌ای و ادامه‌ی سوء استفاده نهاد‌های داخلی از نام خبرنگاران در کابل برگزار کرد. در این نشست شماری زیادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها اشتراک کردند.

خبرنگاران تاکید می‌کنند که هیچ نهادی از سوی آنان به‌عنوان نهاد مدافع خبرنگاران مشروعیت ندارد و از نهادهای خارجی و حکومت سرپرست می‌خواهند که هیچ نهادی را از آدرس خبرنگاران کشور به‌رسمیت نشناسند. در عین حال، خبرنگاران از به حاشیه رانده شدن خبرنگاران زن در کشور ابراز نگرانی کرده و از حکومت سرپرست می‌خواهند تا زمینه‌های شغلی را برای بانوان خبرنگار فراهم کند. خبرنگاران هم‌چنان از ایجاد کمیسیون تخطی‌های رسانه‌ای حمایت کرده و از امارت اسلامی می‌خواهند که از خبرنگاران و رسانه‌ها حمایت کند.

این در حالی‌است که با سقوط نظام پیشن و روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، شماری از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران شغل‌های‌شان را از دست دادند که بخش بزرگ آن‌را زنان خبرنگار که شمار زیاد آنان تنها نان‌آور خانواده و فامیل هستند، تشکیل می‌دهند.