در ادامه واکنش‌های داخلی و خارجی از اخراج اجباری مهاجران افغانستان از خاک پاکستان، یک عضو پیشین مجلس سنای پاکستان می‌گوید که اخراج پناه‌جویان شیوه جدید جنرال‌های پاکستانی برای فشار به افغانستان است. ۲۹ روز از آغاز اخراج اجباری مهاجران افغانستان توسط دولت پاکستان می‌گذرد و در این مدت نزدیک به ۴۰۰ هزار تن برگشت‌کننده […]

در ادامه واکنش‌های داخلی و خارجی از اخراج اجباری مهاجران افغانستان از خاک پاکستان، یک عضو پیشین مجلس سنای پاکستان می‌گوید که اخراج پناه‌جویان شیوه جدید جنرال‌های پاکستانی برای فشار به افغانستان است.

۲۹ روز از آغاز اخراج اجباری مهاجران افغانستان توسط دولت پاکستان می‌گذرد و در این مدت نزدیک به ۴۰۰ هزار تن برگشت‌کننده از گذرگاه‌های افغانستان وارد کشور شده‌اند. واکنون افراسیاب ختک عضو پیشین مجلس سنای پاکستان اظهار داشت که اخراج پناه‌جویان شیوه جدید جنرال‌های پاکستانی برای فشار به افغانستان است. وی همچنان افزوده که گروه‌های مانند داعش و تحریک طالبان پاکستان ممکن است پناه‌جویان اخراجی را جذب کنند که به گفته وی، بر ناامنی منطقه افزوده می‌شود. همزمان با این سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز هفته گذشته اظهار داشت پناه‌جویان افغانستان در حالی به کشورشان اخراج می‌شوند که بیش از ۶ میلیون آواره داخلی در افغانستان با مشکلات شدیدی مواجه هستند.

از سوی هم، در ادامه‌ی وضع محدودیت‌ها بر اموال صادراتی افغانستان توسط دولت مؤقت پاکستان ۲۵ کامیون از سه روز گذشته تاکنون به دلیل اینکه انگورها محصول تاجیکستان و اوزبیکستان هستند پشت مرز تورخم متوقف شده و مشکلات زیاد را برای بازرگانان و رانندگان کامیون‌ها ایجاد کرده‌است.

این در حالی‌است که دادخواستی توسط شماری از سران سیاسی پاکستان و فعالان حقوق بشر این کشور علیه تصمیم دولت مؤقت پاکستان و جلوگیری از اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان به دادگاه عالی این کشور ارائه شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv