دیدبان رسانه های آزاد افغانستان”نی” می گوید که طی چهار سال حکومت وحدت ملی پنجاه و سه خبرنگار و کارمند رسانه ای کشته شده اند. دفتر حمایت کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان “نی” این آمار را امروز طی نشست خبری اعلام کرد. مجیب خلوتگر، رییس دفتر حمایت از رسانه های آزاد افغانستان می گوید که این […]

دیدبان رسانه های آزاد افغانستان”نی” می گوید که طی چهار سال حکومت وحدت ملی پنجاه و سه خبرنگار و کارمند رسانه ای کشته شده اند.

دفتر حمایت کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان “نی” این آمار را امروز طی نشست خبری اعلام کرد. مجیب خلوتگر، رییس دفتر حمایت از رسانه های آزاد افغانستان می گوید که این آمار نشان می‌دهد که به طور میانگین در حکومت وحدت ملی هر سال سیزده خبرنگار کشته شده اند. به گفته وی، در حالی که در چهارده سال قبل از حکومت وحدت ملی به طور میانگین هر سال سه خبرنگار کشته شده اند. به گفته وی، این آمار نشان دهنده افزایش چهار برابری کشته شدن خبرنگاران در چهار سال گذشته است.

در این گزارش حمله تروریستی دهم ثور در شش درک کابل که نه خبرنگار و کارمند رسانه‌ ای در آن کشته شدند و همچنان حمله تروریستی چهارشنبه گذشته در کابل که منجر به کشته شدن دو کارمند رسانه‌ ای شد، به عنوان حملات هدفمند بالای خبرنگاران اعلام شده است. این گزارش می افزاید که به نظر می‌رسد حکومت تلاش دارد پوشش زنده از حملات تروریستی را به نحوی متوقف کند.

دیدبان رسانه های آزاد افغانستان به حکومت پشنهاد می‌کند که اگر در جریان پوشش زنده رویدادهای تروریستی، توانایی تامین امنیت خبرنگاران را ندارد، باید شیوه‌ پوشش از طریق پهبادها را دوباره اجازه بدهد و نهادهای که از نظر تخنیکی این امکانات را دارند کمک کنند تا تمام تلویزیون‌ها بتوانند که از طریق پهبادها رویداد‌ها را پوشش بدهند.