زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید افغانستان و پاکستان باید برای جلوگیری ازتشدید بحران و تنش‌ها، روی یک توافقی گفتگو کنند و از سوء استفاده خاک پاکستان و افغانستان در برابر یک‌دیگر جلوگیری کند. در ادامه‌ی تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان مبنی بر اخراج‌اجباری پناه‌جویان افغانستان از این کشور و ادعای […]

زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید افغانستان و پاکستان باید برای جلوگیری ازتشدید بحران و تنش‌ها، روی یک توافقی گفتگو کنند و از سوء استفاده خاک پاکستان و افغانستان در برابر یک‌دیگر جلوگیری کند.

در ادامه‌ی تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان مبنی بر اخراج‌اجباری پناه‌جویان افغانستان از این کشور و ادعای مقام‌های پاکستانی برموجودیت تحریک طالبان پاکستانی “تی تی پی” در افغانستان، زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان در واکنش به بحران ایجاد‌شده میان افغانستان و پاکستان در شبکه ایکس خود نوشت که تنش‌های کنونی افغانستان و پاکستان بر اساس توافقنامه دوحه قابل حل نیست و لازم است که کابل و اسلام‌آباد در این رابطه وارد مذاکره و گفت‌وگو شود. آقای خلیلزاد با اشاره به اخراج صدها هزار مهاجر افغانستان از پاکستان آنرا سیاست جبر حکومت این کشور خوانده‌است.

دراین حال، وزارت مهاجرت کانادا از کمک ۲۱ میلیون دالری برای حمایت از پناه‌جویان افغانستان آسیب‌پذیر در پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی، خبرمی‌دهد. این وزارت هم‌چنان افزوده قرار است تا سه سال دیگر، ۱۳۶ هزار پناه‌جوی دیگر را نیز به این کشور منتقل کند.

درعین حال، برخی از کارشناسان سیاسی می‌گویند که پاکستان با افغانستان بازی سیاسی می‌کند و تازمانی‌که پاکستان دست از بازی استخبارتی خویش برندارد، تنش‌ها میان این دو کشور پایان نخواهد یافت.

این در حالی‌است که مقام‌های پاکستانی مدعی اند که تندروان به‌ویژه‌ تحریک طالبان پاکستان از پناهنگاه‌های امن شان در افغانستان حملات را بر پاکستان طراحی و انجام می‌دهند، اما مقام‌های حکومت سرپرست همواره این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که پاکستان نباید بار ملامت ناکامی امنیتی خود را به دوش افغانستان بیندازد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv