محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان می گوید که انتخابات پارلمانی باید در زمان تعین شده و به گونه شفاف برگزار شود. محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و رییس شورای عالی صلح کشور که در در مراسم عاشورا شرکت کرده بود در کنار یاد از مبارزات عدالت خواهانه امام حسین می […]

محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان می گوید که انتخابات پارلمانی باید در زمان تعین شده و به گونه شفاف برگزار شود.

محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و رییس شورای عالی صلح کشور که در در مراسم عاشورا شرکت کرده بود در کنار یاد از مبارزات عدالت خواهانه امام حسین می گوید که انتخابات پیشرو باید به وقت تعین شده برگزار شود. آقای خلیلی تاکید می کند که انتخابات شفاف تنها گزینه است که می تواند کشور را از رفتن به بحران نجات دهد. او از ناظران ملی و بین المللی می خواهد روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی به به گونه دقیق نظارت کنند.

با این همه، امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخاب گفته است که شماری از اعضای مجلس نمایندگان تلاش دارند به نحوی در انتخابات پیشرو در امور کمیسیون مداخله کنند. به گفته آقای وریماچ، اعضای مجلس نمایندگان از آمدن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات نگران شده اند و به همین منظور شماری از این نمایندگان تلاش دارند تا در انتخابات پیشرو در این کمیسیون مداخله کنند.