در ادامه نگرانی کشورهای از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، خواجه محمدآصف وزیر دفاع پاکستان باردیگر حکومت سرپرست را به پناه دادن به تحریک طالبان پاکستان «تی‌تی‌پی» متهم کرده‌است. وی هشدار داده تا زمانی‌که کابل پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک خود را هدف قرار ندهد، چرخه تروریسم ادامه خواهد داشت. خواجه محمدآصف، وزیر دفاع […]

در ادامه نگرانی کشورهای از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، خواجه محمدآصف وزیر دفاع پاکستان باردیگر حکومت سرپرست را به پناه دادن به تحریک طالبان پاکستان «تی‌تی‌پی» متهم کرده‌است. وی هشدار داده تا زمانی‌که کابل پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک خود را هدف قرار ندهد، چرخه تروریسم ادامه خواهد داشت.

خواجه محمدآصف، وزیر دفاع پاکستان باردیگر منبع موج از تروریسم در کشورش را افغانستان خوانده و هشدار داد که این چرخه تا زمانی‌که کابل پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را تعطیل نکند، ادامه خواهد داشت. آصف روز (دوشنبه ۱۳ حمل) در گفت‌وگو با خبرنگاران در مجلس نمایندگان پاکستان گفته‌است که خود او در گذشته با یک هیأت به افغانستان سفر کرده و از رهبران حکومت سرپرست خواسته‌است تا تروریزم را در همسایگی‌شان متوقف کنند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که افغانستان به هیچ کشوری تهدید نیست و به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از افغانستان به دیگر کشورها آسیب برساند.

وزیر دفاع پاکستان تأکید کرده‌است که مرز پاکستان و افغانستان باید مانند سایر مرزهای بین‌المللی در سراسر جهان باشد و شهروندان افغانستان باید با ویزا به پاکستان سفر کند.

پیش از این هم مقام‌های پاکستانی بارها ادعا کرده‌اند که طالبان پاکستانی از خاک افغانستان عملیات شان را در خاک این کشور سازماندهی می‌کنند، ادعایی که مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان بار‌ها آنرا رد کرده و گفته‌اند که این اظهارات ناشی از فرار مقام‌های پاکستانی از مسئولیت‌شان در تأمین امنیت کشورشان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv