رییس جمهورغنی از گروه طالبان و دیگر گروه های هراس افگن خواسته است که به احترام ماه مبارک رمضان از جنگ دست بکشند. رییس جمهورغنی در یک پیام ویدیویی به مناسبت ماه مبارک رمضان با بیان این مطلب از دهشت افگنان می خواهد بیشتر از این سبب کشتار مردم نشوند. ماه رمضان سال سیزده نود […]

رییس جمهورغنی از گروه طالبان و دیگر گروه های هراس افگن خواسته است که به احترام ماه مبارک رمضان از جنگ دست بکشند. رییس جمهورغنی در یک پیام ویدیویی به مناسبت ماه مبارک رمضان با بیان این مطلب از دهشت افگنان می خواهد بیشتر از این سبب کشتار مردم نشوند.

ماه رمضان سال سیزده نود و شش خونبار ترین ماه رمضان در کشور بود، در این ماه ده ها تن در پی رویدادهای هراس افگنانه در نقاط مختلف کشور قربانی شدند. دراین میان دوصد و سیزده تن شهید و هفت صد و سیزده تن دیگر زخمی شدند که بیشتر قربانیان این رویداد غیر نظامیان بودند.

رییس جمهور غنی در پیامی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۹۷ از دهشت افگنان خواسته است که به احترام ماه مبارک رمضان از جنگ دست بکشند.

وضعیت امنیتی نسبت به سال گذشته بدتر شده است و فعالیت تروریستان در شماری از ولایت ها افزایش یافته است. با آغاز ماه مبارک رمضان در چندین ولایت از جمله ولایت فراه جنگ میان طالبان و نظامیان کشور ادامه دارد.

در همین حال، فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو نیز در پیامی از گروه طالبان خواسته است که از قتل و کشتار مردم افغانستان دست بکشید به روند صلح یکجا شود.

جان نیکلسن فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع گفته است: “به گروه طالبان پیشنهاد می کنیم که از قتل و کشتار مردم افغانستان دست بکشند و به طرح صلح حکومت افغانستان یکجا شوند. مذاکرات صلح را پذیرفته و زمینه ساز یک آینده درخشان برای فرزندان خود و مردم افغانستان شوند.”

با این حال، تدامیچی یاماموتو فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در پیامی به مناسبت رسیدن ماه مبارک رمضان از گروه های درگیر جنگ خواسته که در این ماه جنگ را متوقف کنند. آقای یاماموتو اظهار امیدواری کرده که ماه رمضان فرصتی برای نزدیک شدن دیدگاه های طرف های درگیری برای رسیدن به صلح باشد.