سازمان صحی جهان به جوانان جهان توصیه کرده که به هشدارهای ایمنی در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا گوش داده و خطر ابتلا به این ویروس را نادیده نگیرند. دبیرکل این سازمان گفته است که افراد جوان نیز می ‌توانند به این ویروس مبتلا شوند. پیش از این وزارت امور داخله کشور به دلیل […]

سازمان صحی جهان به جوانان جهان توصیه کرده که به هشدارهای ایمنی در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا گوش داده و خطر ابتلا به این ویروس را نادیده نگیرند. دبیرکل این سازمان گفته است که افراد جوان نیز می ‌توانند به این ویروس مبتلا شوند.

پیش از این وزارت امور داخله کشور به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، سالن های عروسی، حمام ها، هتل ها و هر محله دیگر که سبب تجمع مردم می شود را مسدود کرده است.

درهمین حال، فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه از مردم می خواهد که ویروس کرونا را جدی بگیرند.

با این حال، سازمان صحی جهان به جوانان جهان توصیه کرده است که به هشدار های ایمنی در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا گوش داده و خطر ابتلا به این ویروس را نادیده نگیرند. تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان صحی جهان گفته است: “برای جوانان پیامی دارم. شما شکست ناپذیر نیستید، این ویروس می ‌تواند برای هفته ‌ها شما را در بیمارستان بستری کند، یا جان شما را بگیرد. حتی اگر بیمار نشوید، انتخاب ‌هایی که می‌کنید می‌تواند تفاوت زندگی و مرگ برای شخص دیگری باشد.”

این در حالیست که بر اساس برخی از گزارش ها، شماری از جوانان در برخی از کشورها به هشدارهای ایمنی در مورد ویروس کرونا بی ‌اعتنایی کرده و به دستورالعمل‌ ها در مورد مقابله با آن عمل نمی‌کنند.

از سو یی هم، شماری از شهروندان کشور از جوانان می خواهند که توصیه های سازمان صحی جهان را جدی بگیرند.

به باور پژشکان هر گروه سنی می ‌تواند به این ویروس مبتلا شود. همچنان شماری از سفیران خارجی از شهروندان افغانستان می خواهند که توصیه های ایمنی در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا جدی بگیرند.

وزارت صحت عامه پیش از این از شهروندان کشور خواسته است که از تجمعات جلوگیری کرده و از دست دادن و روبوسی نیز خودداری کنند.