پس از سقوط حکومت محمد اشرف غنی رییس‌جمهور فراری و خروج شتاب‌‌زده نیروهای امریکایی از افغانستان، تجهیزات باقی‌مانده‌ی امریکایی‌ها و دستگاه‌های حاوی اطلاعات بایومتریک در اختیار حاکمیت جدید قرار گرفت. حالا شماری از سناتوران امریکایی از حکومت جوبایدن خواسته اند که در پیوند به جاگذاشتن اطلاعات حساس بایومتریک در افغانستان توضیح دهد. این سناتوران تاکید […]

پس از سقوط حکومت محمد اشرف غنی رییس‌جمهور فراری و خروج شتاب‌‌زده نیروهای امریکایی از افغانستان، تجهیزات باقی‌مانده‌ی امریکایی‌ها و دستگاه‌های حاوی اطلاعات بایومتریک در اختیار حاکمیت جدید قرار گرفت.

حالا شماری از سناتوران امریکایی از حکومت جوبایدن خواسته اند که در پیوند به جاگذاشتن اطلاعات حساس بایومتریک در افغانستان توضیح دهد.

این سناتوران تاکید کرده‌اند دستگاه‌های که حاوی اطلاعات بایومتریک اند و اکنون در اختیار امارت اسلامی قرار دارد باعث خواهد شد که جان هم‌کاران افغانستان نیروهای امریکایی را به خطر روبه‌رو کند.

این در حالی‌است که پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، مقام‌های ارشد حاکمیت جدید گفته اند که، هیچ فردی در افغانستان در فهرست سیاه آنان قرار ندارد.

این در حالی‌است که وزارت دفاع امریکا در گزارشی به کانگرس این کشور تایید کرده که تجهیزات و تسلیحاتی به ارزش ۷میلیارد دالر پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان باقی‌مانده است.