سفیر افغانستان در اسلام آباد از دیدارهای اخیر سفیر جرمنی با مقام های پاکستانی در پیوند به چگونگی پیشبرد گفتگوهای صلح کشور ابراز خوشبینی کرده است. سفیر افغانستان در اسلام آباد رفع تنش ها میان کابل و اسلام آباد را یگانه راه بهبود روابط دو کشور دانسته است. این در حالیست که، سفیرجرمنی در کابل […]

سفیر افغانستان در اسلام آباد از دیدارهای اخیر سفیر جرمنی با مقام های پاکستانی در پیوند به چگونگی پیشبرد گفتگوهای صلح کشور ابراز خوشبینی کرده است. سفیر افغانستان در اسلام آباد رفع تنش ها میان کابل و اسلام آباد را یگانه راه بهبود روابط دو کشور دانسته است. این در حالیست که، سفیرجرمنی در کابل در سفر به پاکستان با شماری از مقام های پاکستانی درمورد چگونگی پیشبرد گفتگوهای صلح افغانستان دیدار گفتگو کرده است. در خبرنامه ای که از سوی سفارت برتانیا در کابل منتشر شده آمده است که، سفیر برتانیا هم چنان در مورد بهبود تجارت میان دو کشور و مدریت مرزی با مقام های پاکستانی نیز گفتگو کرده است.

دومنیک جرمی سفیر جرمنی در افغانستان در سفر به پاکستان با شماری از مقام های این کشور دیدار و گفتگو کرده است. چگونگی تامین صلح در افغانستان از بحث های اصلی این دیدار ها گفته شده است. در خبرنامه ای که از سفارت بریتانیا در کابل منتشر شده آمده است که، سفیر بریتانیا با نواز شریف نخست وزیر پاکستان، وزیرامور خارجه پاکستان، رییس ستاد ارتش و شماری دیگر از مقام های بلند پایه اسلام آباد گفتگو کرده است. در این دیدارها در مورد بهبود تجارت میان کابل و اسلام آباد و مدریت مرزها نیز گفتگو شده است.

در خبرنامه آمده است که، آقای جرمی در سفر به اسلام‌آباد با نواز شریف صدراعظم پاکستان، وزیر امور خارجه اینکشور و رییس ستاد ارتش و شماری از مقام های بلند پایه حکومت  پاکستان در باره چگونگی پیشبرد گفتگوهای صلح افغانستان دیدار گفتگو کرده است. در این دیدار ها روی اهمیت تجارت میان دو کشور و مدیریت مرزها نیز گفتگو شده است. تقویت روابط دو جانبه میان افغانستان و پاکستان از آجندای اصلی سفر سفیر بریتانیا به پاکستان است.

در همین حال، سفیر افغانستان در اسلام آباد ابراز خوشبینی کرده است که میانجیگری سفیر بریتانیا در کابل بتواند به بهتر شدن روابط دو کشور کمک کند.

سفیر افغانستان در اسلام آباد می گوید که در نهایت افغانستان و پاکستان باید یک راه حل پیدا کنند. راه حل که دور تر از تنش، بی‌اعتمادی و ابهامات باشد. طبعاً فضای که وضعیت امنیتی افغانستان را به چالش گرفته پاکستان نیز از آن بی‌بهره نمانده‌است. یگانه راه بهبود روابط دو کشور از میان برداشتن تنش ها است.

این نخستین بار نیست که بریتانیا می خواهد در حل مساله افغانستان و پاکستان و بهبود روابط دو کشور میانجیگری کند. پیش از این نیر جرمنی برای بهبود روابط اسلام آباد و کابل تلاش هایی را انجام داده بود. تلاش هایی که منجر به بهبود روابط دو کشور نشد.