زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در جریان هفتمین دور سفرهای خود به کشورهای منطقه و جهان، روز یکشنبه وارد اسلام ‌آباد پایتخت پاکستان شده است. آقای خلیلزاد دراین سفر با شماری از مقام های پاکستان دیدار کرده و در این دیدار ها روی پیشرفت ها در روند گفتگوهای صلح آمریکا و طالبان […]

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در جریان هفتمین دور سفرهای خود به کشورهای منطقه و جهان، روز یکشنبه وارد اسلام ‌آباد پایتخت پاکستان شده است. آقای خلیلزاد دراین سفر با شماری از مقام های پاکستان دیدار کرده و در این دیدار ها روی پیشرفت ها در روند گفتگوهای صلح آمریکا و طالبان گفتگو شده است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان یک ماموریت دو هفته ای صلح را از اسلام آباد آغاز کرده و قرار است به افغانستان، بلجیم، آلمان، قطر و امارات اتحاد عربی ادامه دهد. آقای خلیلزاد در جریان هفتمین دور سفرهای خود به کشورهای منطقه و جهان، روز یکشنبه وارد اسلام ‌آباد پایتخت پاکستان شده است. در یک خبرنامه سفارت آمریکا در اسلام آباد آمده است که زلمی خلیلزاد روز یکشنبه با رهبری پاکستان به شمول عمران خان نخست وزیر، معاون وزارت خارجه و قمر جاوید باجوه رییس ارتش پاکستان دیدار کرده است. خبرنامه می افزاید که آقای خلیل زاد به مقام های پاکستانی درباره پیشرفت های که درجریان ماه گذشته در روند صلح افغانستان به دست آمده معلومات ارایه کرده است. براساس خبرنامه آقای خلیلزاد گفته است که آمریکا از نقش پاکستان برای پیشرفت روند صلح افغانستان دلگرم است. آقای خلیلزاد همچنان گفته است که هردو کشور پاکستان و آمریکا از روابط بهبود یافته پاکستان و افغانستان، افزایش اتصال منطقه ای و همکاری سود خواهند برد.

مقام های آمریکایی و افغانستان مدت ها است که سازمان استخبارات نظامی پاکستان را متهم می کنند که به افراد وابسته به گروه طالبان در خاک خود جا می دهد اما اسلام آباد این اتهام را رد می کند. افزون بر آن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پاکستان را متهم می کند که واشنگتن را در کار مبارزه جهانی علیه تروریزم فریب می دهد.