وزارت خارجه می گوید که تا دو هفته دیگر گفتگوهای “بین الافغانی” آغاز می شود. سخنگوی این وزارت می گوید که آغاز گفتگوهای “بین الافغانی” مسیر تازه را برای تامین صلح در کشور فراهم می کند. در یک هفته گذشته تلاش ها بی پیشنه در پیوند به صلح افغانستان آغاز شده است. همچنان دور هفتم […]

وزارت خارجه می گوید که تا دو هفته دیگر گفتگوهای “بین الافغانی” آغاز می شود. سخنگوی این وزارت می گوید که آغاز گفتگوهای “بین الافغانی” مسیر تازه را برای تامین صلح در کشور فراهم می کند.

در یک هفته گذشته تلاش ها بی پیشنه در پیوند به صلح افغانستان آغاز شده است. همچنان دور هفتم مذاکرات صلح میان نمایندگان گروه طالبان و آمریکا در قطر جریان دارد. صبغت الله احمدی، وزارت خارجه کشور می گوید که پیشرفت های خوبی در روند صلح رو نما شده است و تا دو هفته دیگر گفتگوهای “بین الافغانی” آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه می افزاید که در روند گفتگوهای صلح هیچ معامله ای در پیوند بر دستآوردهای هژده سال گذشته صورت نمی گیرد و حفظ این دستآوردها خط قرمیز حکومت است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنان با اشاره بر سفر وزیر امور خارجه کشور بر آلمان می گوید که در سفر وزیر امور خارجه به آلمان بیشتر روی صلح و امنیت بحث صورت گرفته است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که هفتمین دور گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان روز شنبه در دوحه قطر آغاز شده است. ناتو این دور گفتگوها را مهم خوانده است. همچنان وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امید واری کرده است که آمریکا و طالبان تا دو ماه دیگر به توافق برسند.