شورای عالی صلح می گوید که گروه طالبان با کاهش خشونت ‌ها موافقت می‌کند. معاون این شورای گفته است که براساس اطلاعاتی که به دست او رسیده، گروه طالبان با کاهش خشونت ‌ها موافقت می‌کند. زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دو روز پیش وارد دوحه پایتخت قطر شده و روز دوشنبه […]

شورای عالی صلح می گوید که گروه طالبان با کاهش خشونت ‌ها موافقت می‌کند. معاون این شورای گفته است که براساس اطلاعاتی که به دست او رسیده، گروه طالبان با کاهش خشونت ‌ها موافقت می‌کند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دو روز پیش وارد دوحه پایتخت قطر شده و روز دوشنبه با ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرد. با هر سفر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان به قطر امیدواری ‌ها برای تامین صلح در کشور بیشتر می‌شود، اما این بار امیدواری ‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

سفر تازه آقای خلیلزاد به قطر در شورای عالی صلح نیز این امیدواری را تقویت کرده که ممکن است این بار زمینه امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان فراهم شود. عزیزالله دین‌محمد، معاون شورای عالی صلح، به رسانه ها گفته است که براساس اطلاعاتی که به دست او رسیده، گروه طالبان با کاهش خشونت‌ها موافقت می‌کند. وی افزوده که کاهش خشونت‌ها راه را برای امضای توافقنامه صلح و مذاکرات میان افغانستانی ها باز می‌کند.

در همین حال، ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح، می‌گوید که دولت انتظار دارد که مذاکرات میان آمریکا و طالبان به نتیجه نهایی برسد و توافق بین آن‌ ها، خلاف منافع ملی و خواست مردم افغانستان نباشد.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، دو روز پیش برای دیدار با نمایندگان گروه طالبان به قطر رفته است. مولوی قلم‌الدین وزیر امر به معروف و نهی از منکر پیشین گروه طالبان به رسانه ها گفته است که زلمی خلیل‌زاد روز دوشنبه با ملا برادر یک دیدار سری داشت و در حال حاضر اختلافات جدی که مذاکرات را به عقب بزند میان نمایندگان آمریکا و طالبان وجود ندارد.