خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در گزارش‌‌دهی سالانه‌ این وزارت گفته است که در یک سال گذشته معینیت فرهنگ و هنر وزات اطلاعات و فرهنگ در ۱۶ ولایت ۱۰۰ مکان تاریخی را سروی کرده‌است. سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان کرده که در ولایت‌های گوناگون کشور در حدود شش هزار ۲۳۲ اثر تاریخی […]

خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در گزارش‌‌دهی سالانه‌ این وزارت گفته است که در یک سال گذشته معینیت فرهنگ و هنر وزات اطلاعات و فرهنگ در ۱۶ ولایت ۱۰۰ مکان تاریخی را سروی کرده‌است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان کرده که در ولایت‌های گوناگون کشور در حدود شش هزار ۲۳۲ اثر تاریخی جدید ثبت شده‌است. به گفته‌ او، در یک سال گذشته ۳۷۱ هزار گردشگر داخلی از مکان‌های گوناگون در کشور دیدن کرده‌اند.

در همین‌حال، حیات‌‌الله، مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که معینیت نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ پلان دارد که در همه ولایت‌‌های افغانستان یک نشست ۵۰۰ نفری را با استادان دانشگاه، متنفذان، دانشجویان و همه اقشار جامعه برگزار کند که نخستین نشست آن پنج‌شنبه آینده در ولایت‌ جلال‌‌آباد آغاز می‌شود. به گفته‌ی آقای فراهی، این نشست در سی و چهار ولایت افغانستان ادامه خواهد داشت.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ متوقف شدن نشر برنامه‌‌های که خلاف رسم و رواج، ارزش‌‌های اسلامی و منافع کشور، گردآوری کتاب‌های که سبب انحراف فکری جوانان می‌شود و کتاب‌های که تعصبات قومی و مذهبی را به‌میان می‌آوردند از دستآوردهای این وزارت دانسته است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv