دادستان کل بر اصلاح تشکیل اداره های دادستانی در ولسوالی های تأکید می کند. فرید حمیدی می گوید که تشکیل کنونی اداره های دادستانی در ولسوالی های براساس ضرورت های موجود ساخته نشده است. روز آخر پنجمین نشست سراسری دادستانان در ارگ برگزار شده است. در این جا، دادستان کل می گوید که هنوز هم […]

دادستان کل بر اصلاح تشکیل اداره های دادستانی در ولسوالی های تأکید می کند. فرید حمیدی می گوید که تشکیل کنونی اداره های دادستانی در ولسوالی های براساس ضرورت های موجود ساخته نشده است.

روز آخر پنجمین نشست سراسری دادستانان در ارگ برگزار شده است. در این جا، دادستان کل می گوید که هنوز هم در شماری از ولسوالی های دادستان وجود ندارد و مخالفان مسلح دولت از خلا استفاده می کنند. فرید حمیدی می گوید که تشکیل اداره های دادستانی بر اساس نیاز های موجود عیار نیست. همزمان رییس جمهورغنی می گوید که دادستانی کل صلاحیت دارد تشکیلات خود را به اساس نیازها عیار سازد.

با آن که دادستانی کل در ولسوالی های اداره های دادستانی فعال نیست آمار مشخصی ارایه نمی کند؛ اما رییس اداره مستقل ارگان های محلی می گوید که در حال حاضر در بیست و پنج درصد ولسوالی ها ارگان های عدلی وقضایی وجود ندارد حضور ندارد.

همزمان دادستان کل، رییس ارگان های محلی و سرپرست وزارت داخله بر هماهنگی میان اداره های دادستانی، والیان، ولسوال ها و فرماندهان پولیس تأکید می کنند.

آقای غنی از این مقام ها می خواهد برای تأمین عدالت در ولسوالی های روی طرح مشترک و جامع کار کنند.

با این همه آقای غنی بر عدم مداخله مقام های دولتی در کار دادستان ها تأکید می کند و می گوید که باید مسوولان محلی ولسوالی ها به گونه متوازن از امکانات دولتی استفاده کنند.