سخنگوی دادگاه عالی از موجودیت خشونت علیه زنان در شماری از ولایت های کشور نگرانی می کند و می گوید که طی دو سال آینده در تمام ولایت های کشور محاکم ویژه به هدف مبارزه با خشونت علیه زنان ایجاد خواهد شد. هنوزهم خشونت علیه زنان به عنوان نگرانی جدی است. باتوجه به این که […]

سخنگوی دادگاه عالی از موجودیت خشونت علیه زنان در شماری از ولایت های کشور نگرانی می کند و می گوید که طی دو سال آینده در تمام ولایت های کشور محاکم ویژه به هدف مبارزه با خشونت علیه زنان ایجاد خواهد شد.

هنوزهم خشونت علیه زنان به عنوان نگرانی جدی است. باتوجه به این که نهادهای گونه گون در راستای کاهش خشونت علیه زنان کار می کنند، اما خشونت علیه زنان همواره سیر صعودی داشته است. امان الله ایمان، سخنگوی دادگاه عالی از موجودیت خشونت علیه زنان در شماری از ولایت های کشور نگرانی می کند. آقای ایمان می گوید که طی دوسال آینده در تمام ولایت های کشور محاکم اختصاصی از بهر مبارز ه با خشونت علیه زنان ایجاد خواهد شد. سخنگوی دادگاه عالی مبارزه با خشونت علیه زنان را یکی از تعهدات افغانستان به جامعه جهانی می داند و می گوید که هم اکنون نزدیک به سه صد تن از زنان کشور به صفت قاضی در ارگان های عدلی و قضایی کار می کنند.

همواره شهروندان کشور از نبود شفافیت در دستگاه های عدلی و قضایی کشور انتقاد می کنند و می گویند که اخذ رشوت در ارگان های عدلی و قضایی هنوزهم به قوت خود موجود است. سخنگوی دادگاه عالی می گوید که در حال حاضر هفتاد درصد در سیستم قضایی کشور اصلاحات به وجود آمده است.

سخنگوی دادگاه عالی همچنان می گوید که طی سه سال گذشته ۲۷۴ تن از قضات کشور در پیوند به دست داشتن در فساد بازداشت شده اند.