معاون دوم ریاست جمهوری از ایجاد طرحی خبر می دهد که بر اساس آن شیوه تقسیم قدرت در کشور تغییر خواهد کرد. سروردانش که در بیست و ششمین سالگشت شهادت صاقی نیلی صحبت می کرد گفت که بدون تأمین عدالت اجتماعی در کشور صلح تأمین نخواهد شد تا عدالت در تقسیم قدرت باید در کشور […]

معاون دوم ریاست جمهوری از ایجاد طرحی خبر می دهد که بر اساس آن شیوه تقسیم قدرت در کشور تغییر خواهد کرد. سروردانش که در بیست و ششمین سالگشت شهادت صاقی نیلی صحبت می کرد گفت که بدون تأمین عدالت اجتماعی در کشور صلح تأمین نخواهد شد تا عدالت در تقسیم قدرت باید در کشور مد نظر گرفته شود.

معاون دوم ریاست جمهوری صلح را نیاز مبرم شهروندان کشور می داند؛ اما می گوید بدون تطبیق عدالت اجتماعی صلح معنا ندارد و نمی شود به صلح واقعی در کشور دست یافت.

در همین حال بشیراحمد تینج سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که در همایش بیست و ششمین سالگشت شهادت صادقی نیلی پیام عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می خواند با انتقاد تمرکز قدرت در ارگ  می گوید که خود خواهی ها و تمرکز قدرت کشور را به بحران می برد .

این سخنان در حالی مطرح می شود که زد و بند های سیاسی میان رهبران سیاسی افزایش یافته است و به تازگی نیز تنش های میان سه قوای حکومت نیز در حال بوده است.