رییس دبیرخانه شورای عالی صلح می گوید که حکومت در توافق نهایی صلح با طالبان پیش شرط هایی دارد. رییس دبیرخانه شورای عالی صلح تاکید می کند که هر چه زود تر گفتگو های صلح میان طالبان و حکومت آغاز شود. نشست نهادهای مدنی و رسانه ها به هدف تهیه فهرست از خواست ها و […]

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح می گوید که حکومت در توافق نهایی صلح با طالبان پیش شرط هایی دارد. رییس دبیرخانه شورای عالی صلح تاکید می کند که هر چه زود تر گفتگو های صلح میان طالبان و حکومت آغاز شود.

نشست نهادهای مدنی و رسانه ها به هدف تهیه فهرست از خواست ها و خطوط قرمز فعالان مدنی و رسانه ها در پیوند به پیشبرد روند گفتگو های صلح با طالبان در کابل برگزار شده است. اشتراک کنندگان این نشست تاکید می کنند که نباید دستآرود های هژده سال پیسین حکومت در روند صلح به معامله گرفته شود. فعالان مدنی و رسانه ای به حفظ نظام سیاسی، تامین حقوق اقلیت ها، حقوق زنان و آزادی بیان و حفظ دستآورد های هژده سال گذشته تاکید می کنند.

درهمین حال، محمد عمر داووزی رییس دبیر خانه شورای عالی صلح با اشاره به طولانی شدن روند گفتگو های نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با طالبان می گوید که در حال حاضر پرسش های زیادی نزد مردم افغانستان به وجود آمده و باید جزییات نشست گفتگو های قطر با مردم شریک شود.

رییس دبیر خانه شورای عالی صلح می افزاید که در مقایسه به گذشته فرصت ها برای تامین صلح در کشور بیشتر شده است. وی با تاکید بر آغاز گفتگو های صلح میان حکومت و طالبان می گوید که حکومت در توافق نهایی صلح با گروه طالبان پیش شرط هایی دارد.

در حالی رییس دبیرخانه شورای عالی به شریک شدن جزییات نشست گفتگوهای صلح قطر با مردم افغانستان تاکید می کند که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با سران حکومت و برخی از چهره های سیاسی دیدار کرده است. آقای خلیلزاد در دیدار با رییس اجرایی حکومت گفته است که در گفتگوهای آمریکا با طالبان هیچ مساله پنهانی وجود ندارد.