عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که افغانستان بتواند در نشست بروکسل کمک های بیشتر جهانی را بدست آورد. آقای عبدالله می گوید که برخی از برنامه هایی که تاکنون حکومت وحدت ملی برای رشد اقتصادی روی دست گرفته است، باعث قناعت جامعه جهانی در نشست بروکسل خواهد شد. کمتر از یک […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که افغانستان بتواند در نشست بروکسل کمک های بیشتر جهانی را بدست آورد. آقای عبدالله می گوید که برخی از برنامه هایی که تاکنون حکومت وحدت ملی برای رشد اقتصادی روی دست گرفته است، باعث قناعت جامعه جهانی در نشست بروکسل خواهد شد.

کمتر از یک ماه تا برگزاری نشست بروکسل باقی مانده است و قرار است در این نشست هر دو رهبر حکومت وحدت ملی اشتراک کنند. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت ابراز امیداواری می کند که در نشست بروکسل افغانستان بتواند کمک های لازم جامعه جهانی را به دست بیاورد. آقای عبدالله از آمادگی های گرفته شده برای اشتراک در نشست بروکسل خوشبین است و باور دارد که برنامه های اصلاحی حکومت برای جلب کمک های جهانی به افغانستان موثر خواهد بود. وی بر عملی شدن وعده های حکومت وحدت ملی نیز تاکید می کند.

در همین حال شماری از آگاهان سیاسی می گویند که رهبران حکومت به تعهدات شان در قبال مردم و جامعه جهانی عمل نکرده اند و قناعت دادن جامعه جهانی در نشست بروکسل دشوار خواهد بود.

تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی، امنیت، بهبود اقتصادی، مبارزه با فساد و حکومتداری خوب از مواردی است که سران حکومت تعهد به انجام دادن آن کرده اند. آگاهان به این باور اند که تاکنون بخشی ناچیزی از این تعهدات عملی شده است.