ریاست اجرایی از افزایش خشونت ها علیه زنان در کشور نگرانی می‏کند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی می‎گوید که هنوزهم در برخی از مناطق رسم بد دادن دختران و آزار و اذیت آنان به پیمانه وسیع وجود دارد. درسومین روز چهارمین نشست سراسری دادستان های کشور در امر چگونگی مبارزه بافساد اداری و محو خشونت […]

ریاست اجرایی از افزایش خشونت ها علیه زنان در کشور نگرانی می‏کند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی میگوید که هنوزهم در برخی از مناطق رسم بد دادن دختران و آزار و اذیت آنان به پیمانه وسیع وجود دارد.

درسومین روز چهارمین نشست سراسری دادستان های کشور در امر چگونگی مبارزه بافساد اداری و محو خشونت علیه زنان، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت سخنرانی کرد. آقای عبدالله می گوید که موجودیت فساد اداری در شماری از اداره های دولتی و افزایش خشونت علیه زنان در کشور نگران کننده است. رییس اجرایی می افزاید که با وجود تلاش هایی حکومت افغانستان و جامعه جهانی در بیش از یک و نیم دهه پیسین، هنوزهم رسم بد دادن دختران و سوی استفاده از زنان در کشور وجود دارد.

درهمین حال، فرید حمیدی دادستان کل کشور از اجرایی شدن دوگانه قانون بالای زنان و مردان در کشور انتقاد می کند. آقای حمیدی می‏گوید که نبود هماهنگی میان اداره های حکومتی، چگونگی مبارزه با فساد اداری و جلوگیری از خشونت علیه زنان را با کندی مواجه کرده است.

در حالی رییس اجرایی و دادستان کل بر تطبیق یکسان قانون بالای زنان و مردان در کشور تاکید می کنند که در تازه ترین مورد، افغانستان پس از ونزویلا و کمبودیا سومین کشوری قانون شکن دنیا شناخته شده است.