ریاست اجرایی از وجود افرادی در دولت خبر می دهد که به نفع مخالفان مسلح تبلیغ می کنند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت تاکید می کند که این افراد با استفاده از بلند گوی دولت، جنایت های طالبان در ولایت کندز را توجیه می کنند. هراز گاهی رهبران پیشین جهادی، سیاسیون و شهروندان کشور […]

ریاست اجرایی از وجود افرادی در دولت خبر می دهد که به نفع مخالفان مسلح تبلیغ می کنند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت تاکید می کند که این افراد با استفاده از بلند گوی دولت، جنایت های طالبان در ولایت کندز را توجیه می کنند.

هراز گاهی رهبران پیشین جهادی، سیاسیون و شهروندان کشور از حضور جاسوسان در ارگان های دولتی نگرانی کرده اند. شهروندان کشور سقوط ولایت کندز را به دست طالبان در هفته گذشته کاری ستون پنجم در دولت عنوان کرده اند. موضوع که نشست (روز دوشنبه ۱۳میزان/مهر) شورای وزیران را به خود اختصاص داده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که طالبان پس از سقوط شهر کندز بر باشندگان این ولایت جنایت ضد بشری روا داشته اند. آقای عبدالله تاکید می کند که شماری از افراد با استفاده از بلند گوهای دولت جنایت های طالبان در ولایت کندز را توجیه می کنند.

از زمان سقوط کندز تا کنون کسانی در مجلس نمایندگان و دیگر ارگان های حکومتی بوده اند که به نحوی جنایات طالبان را تو جیه کرده اند. رییس اجرایی حکومت هدایت می دهد که پس از این به کسانی که جنایت طالبان را در ولایت کندز توجیه می کنند اجازه داده نشود.

پرسش هایی در ذهن شهروندان کشور وجود دارد که شهرکندز چگونه به یک بارگی به دست طالبان سقوط کرد. به همین دلیل آنها سقوط این شهر را معامله ای با طالبان می دانند. اما رییس اجرایی می گوید که در سقوط کندز کوتاهی صورت گرفته و از ارگان های مسوول می خواهد که به گونه صادقانه به پرسش های شهروندان کشور پاسخ دهند.

پس از سقوط شهر کندز شماری از فرماندهان پیشین جهادی برای مقابله با تهدیدات احتمالی و همکاری با نیروهای امنیتی نشستی را در ولایت پروان راه اندازی کردند. ریاست اجرایی حکومت از آمادگی های فرماندهان جهادی برای مقابله با دشمن استقبال کرده و تاکید می کند که حکومت باید از خیزش های فرماندهان جهادی به گونه خوب استفاده کند.

ریاست اجرایی ارسال کمک ها را به آسیب دیدگان ولایت کندز اندک می داند و بر همکاری ی بیشتر در روزهای آینده تاکید می کند. آقای عبدالله از آمادگی سکتور خصی و بازرگانان برای کمک به باشندهای کندز قدر دانی می کند.

ریاست اجرایی در حالی از وجود ستون پنجم در دولت نگرانی دارد که چند روز پیش رییس جمهوری کشور وجود جاسوسان را رد کرد و گفت هرکسی در این باره اسناد دارد به ریاست عمومی امنیت ملی بفرستد.