عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که امیدواری هایی نسبت به تأمین صلح در کشور به میان آمده است. با این حال، شماری از اعضای دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گویند که تأمین صلح در اولویت کاری اشرف غنی جا ندارد و این نامزد ریاست جمهوری می خواهد تنها به […]

عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که امیدواری هایی نسبت به تأمین صلح در کشور به میان آمده است. با این حال، شماری از اعضای دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گویند که تأمین صلح در اولویت کاری اشرف غنی جا ندارد و این نامزد ریاست جمهوری می خواهد تنها به قدرت برسد.

از روز شنبه به این سو خبرهای از امضای توافق نامه میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه یک بار دیگر داغ ترشده است. رسانه های بیرونی از حکومت موقت خبر بخش کردند اما ساعت بعد ایجاد حکومت موقت از سوی طرف های مذاکره در دوحه رد شد. عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی که در یک همایشی بزرگ حماتی زنان صحبت می کرد، به آمدن صلح در کشور و پایان یافتن خشنوت های چندین ساله امیدواری نشان داد.

درهمین حال، انوارالحق احدی، از اعضای رهبری دسته انتخاباتی ثابت و همگرایی می گوید که حکومت به رهبری محمد اشرف غنی صلح نمی خواهد و تنها برای رسیدن به قدرت تاکید می کند.

اما استاد حاجی محمد محقق عضو دیگر رهبری دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید می کند که محمداشرف غنی وقتی نشانه های پیروزی ثبات و همگرایی را بنگرد به گفتگوهای صلح تن خواهد داد.

در حالی از صلح و آمدن ثبات در کشور امیدواری می شود که از حدود یک سال به این سو نه دور گفتگوی صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه جریان دارد. هر دو طرف گفتگو به نتایج نهمین دور نشست امیدوار هستند. هنوز روش نیست که اگر گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان به نتیجه برسد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری چه خواهد شد.