رییس اجرایی در سفر رسمی سه روزه به عربستان سعودی با معاون اول شورای وزیران و وزیر امور داخله این کشور دیدار و گفتگو کرده است. در این دیدار ها، روی چگونگی تامین امنیت در افغانستان و همکاری این کشور در روند گفتگوهای صلح بحث شده است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در این سفر […]

رییس اجرایی در سفر رسمی سه روزه به عربستان سعودی با معاون اول شورای وزیران و وزیر امور داخله این کشور دیدار و گفتگو کرده است. در این دیدار ها، روی چگونگی تامین امنیت در افغانستان و همکاری این کشور در روند گفتگوهای صلح بحث شده است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در این سفر روی چگونگی تامین امنیت در کشور، چگونگی مبارزه با تروریزم، تغییر پاسپورت های پاکستانی کارگران افغانستان و توزیع پاسپورت های افغانستان به آنان و نیز جواز کار برای کارگران افغانستان از سوی عربستان سعودی با مقام این کشور گفتگو کرده است. مسوول رسانه‎ای ریاست اجرایی می گوید که در این سفر رییس اجرایی از مقام های عربستان سعودی خواسته است که در روند گفتگوهای صلح افغانستان همکاری کنند. رییس اجرایی همچنان از عملکرد نظامیان افغانستان در راستای پیکار با هراس افگنان ستایش کرده و گفته است که مردم افغانستان به تنهایی در برابر تررویزم جهانی مبارزه می کنند. آقای عبدالله همچنان بر مبارزه مشترک علیه تروریزم در منطقه نیز تاکید کرده است.

درهمین حال، معاون شورای وزیران و وزیر امور داخله عربستان سعودی با تاکید برمبارزه جدی علیه تروریزم، بر مبارزه مشترک علیه این پدیده تاکید کرده اند. معاون شورای وزیران عربستان سعودی به حمایت کشورش از روند گفتگوهای صلح حکومت افغانستان اطمینان داده و گفته است که در این راستا با حکومت افغانستان همکاری خواهند کرد.