عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که امسال در بخش آموزش و پرورش توجه ویژه صورت خواهد گرفت. سال سیزده نود و شش یکی از سال های خونبار برای مردم افغانستان بود، در این سال آموزش و پرورش نیز از آسیب ناامنی ها در کشور در آمان نبوده است. ده ها مکتب در ولایت […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که امسال در بخش آموزش و پرورش توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

سال سیزده نود و شش یکی از سال های خونبار برای مردم افغانستان بود، در این سال آموزش و پرورش نیز از آسیب ناامنی ها در کشور در آمان نبوده است. ده ها مکتب در ولایت های فراه، غور، هلمند، غزنی، لغمان، بغلان و شماری از ولایت های دیگر به دلیل افزایش ناامنی ها بسته بود و صدها دانش آموز نیز از نعمت آموزش و پرورش بازمانده اند. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت از شهروندان کشور و عالمان دین می خواهد که به بازگشایی مکتب ها در مناطق ناامن و تشویق مردم برای آموزش و پرورش با حکومت همکاری کنند.

در بیش از یک و نیم دهه اخیر بخش آموزش و پرورش گواه پیشرفت از رهگذر کمیت بوده است؛ اما هنوز چالش های جدی از لحاظ کیفیت آموزش وجود دارد. رییس اجرایی حکومت می گوید که امسال در بخش آموزش و پرورش توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

با این همه قرار است روز شنبه چهارم ماه حمل/فروردین زنگ آغاز سال تعلیمی در کشور نواخته شود و مکاتب در مناطق سرد سیر کشور آغاز شود.