عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی با تاکید بر حفظ حقوق شهروندان در روند گفتگوهای صلح می گوید که صلح باید همه شمول باشد. عبدالله عبدالله می گوید که مردم افغانستان خواهان صلح اند و برای تامین صلح در کشور هر روز قربانی می دهند. زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان […]

عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی با تاکید بر حفظ حقوق شهروندان در روند گفتگوهای صلح می گوید که صلح باید همه شمول باشد. عبدالله عبدالله می گوید که مردم افغانستان خواهان صلح اند و برای تامین صلح در کشور هر روز قربانی می دهند.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان هفته گذشته به کابل آمد و پس از دیدار با سران حکومت وحدت ملی تاکید کرد که باید تمامی جوانب به تلاش ها در راستای تامین صلح در افغانستان سرعت بدهند. عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در نخستین روز آغاز پیکارهای انتخاباتی در میان هوادارانش با تاکید بر حفظ حقوق شهروندان کشور در روند گفتگوهای صلح گفت که صلح باید همه شمول باشد.

وزارت دولت در امور صلح با نشر اعلامیه گفته است که رایزنی ها روی تعیین هیأت پانزده نفری گفتگو کننده با طالبان جریان دارد و این هیأت به نمایندگی از دولت افغانستان در مذاکرات شرکت می کنند. درهمین حال، محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و از حامیان تیم ثبات و همگرایی می گوید که تامین صلح در کشور نباید به معنای برگشت به گذشته تاریک باشد.

همچنان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که گفتگو های بین ‌الافغانی پس از آن آغاز می شود که آمریکا و طالبان توافق ‌های شان را نهایی کنند. آقای خلیلزاد دیشب در صفحه تویترش نوشته که گفتگو‌های بین‌الافغانی میان طالبان و مقام های ارشد حکومت، نماینده ‌های احزاب کلیدی و جامعه مدنی، به شمول زنان صورت خواهد گرفت.