داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می گوید که لانه هاى مصوون تروریستان در پاکستان، هنوزهم باعث ایجاد مشکل در افغانستان می شود. خواست ها همین بود که نماینده افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دست اندازی های پاکستان یاد آوری کند. دست اندازی هایی که به […]

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می گوید که لانه هاى مصوون تروریستان در پاکستان، هنوزهم باعث ایجاد مشکل در افغانستان می شود.

خواست ها همین بود که نماینده افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دست اندازی های پاکستان یاد آوری کند. دست اندازی هایی که به بهای خون هزاران شهروند افغانستان تمام می شود.

به گفته آقای عبدالله، شبکه تروریستی حقانى در بیش تر حملات تروریستى و تخریبى در افغانستان دست داشته است و این گروه پناهگاه های امنی در پاکستان دارد. رییس اجرایی کشور از مقام هایی پاکستانی نیز می خواهد که به تعهدات خود که چند ماه قبل با افغانستان کرده اند، محکم ایستاده شوند و به آن عمل کنند.

عبدالله می افزاید: “افغانستان با تهدیدهاى گوناگون مواجه است؛ ما از چند سال گذشته بدین سو در جنگ با تروریزم و افراطیت دخیل استیم. موجودیت گروه هاى تروریستى و لانه هاى مصوون آنها در پاکستان، هنوزهم باعث ایجاد مشکلات در افغانستان می شود”.

داکترعبدالله عبدالله از کشورهاى منطقه نیز می خواهد که وضعیت افغانستان را درک کنند و به کمک هاى خود در بخش امنیت و بازسازى به افغانستان ادامه دهند. رییس اجرایی با اشاره به تهدید گروه تروریستی داعش نیز اشاره می کند.

وی می گوید: “افغانستان از چند سال گذشته بدین سو، شکار گروه هاى تروریستى بوده است، حالا گروه داعش نیز به آنها اضافه شده است”.

با این همه داکترعبدالله عبدالله پنهان کردن مرگ ملاعمر در دو سال گذشته را، شرم آور می خواند و می گوید که فاش شدن مرگ ملا عمر باعث ایجاد بى اعتمادى میان طرف هاى درگیر در مذاکرات صلح شده است.