رییس اجراییه حکومت می گوید که عزم و اراده حکومت برای تعقیب پروسه صلح پابرجاست وحکومت افغانستان نیز در امر ادامه مذاکرات صلح به خاطر تأمین امنیت در افغانستان تلاش می کند. در همین حال رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که به دلیل عام شدن خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان […]

رییس اجراییه حکومت می گوید که عزم و اراده حکومت برای تعقیب پروسه صلح پابرجاست وحکومت افغانستان نیز در امر ادامه مذاکرات صلح به خاطر تأمین امنیت در افغانستان تلاش می کند. در همین حال رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که به دلیل عام شدن خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان و بحث ها میان این گروه، مذاکرات صلح به تعویق افتید.

قرار بود دور دوم گفتگو های صلح  روز جمعه گذشته آغاز شود؛ اما خبرمرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین گروه طالبان؛ به گفتگو های صلح صدمه وارد کرد و تا زمان نا معلوم این مذاکرات به تأخیر انداخته شد. مرگ ملا محمد عمر هم  چند دسته گی را در میان این گروه ایجاد کرده است. در همین حال رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که به دلیل عام شدن خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان و بحث ها میان این گروه، مذاکرات صلح به تعویق افتید.

گزارش های وجود دارد که پس از اعلام مرگ رهبر طالبان این گروه به سه دسته تقسیم شده اند.گفته می شود که تعدادی از این گروه خواهان ادامه مذاکرات صلح  اند وعده یی دیگر آنان بر دوام جنگ تاکید می کنند و دسته سوم هم هنوز روی تعیین رهبری اختلاف دارد. اما با آنهم رییس اجراییه حکومت می گوید که عزم و اراده حکومت برای تعقیب پروسه صلح پابرجاست.

آقای عبدالله اضافه کرد که ملاعمر از زمان سقوط نظام طالبان، در خارج از افغانستان بود و هیچ وقت به این کشور برنگشت؛ از همین رو، این موضوع پرسش های زیادی را ایجاد کرده است.

این در حالیست که شماری از کارشناسان می گویند که در صورت ادامه مذاکرات صلح باید روی خواسته های مشخص دو طرف بحث صورت گیرد و حکومت تلاش کند تا در این گفتگو ها موقف روشن داشته باشد.