رییس اجرایی حکومت امضا شدن فرمان تقنینی برای آوردن اصلاحات انتخاباتی از سوی رییس جمهوری را گام مهم در راستای اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی ها می داند. یکی از پیش شرط های توافقنامه سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی اصلاحات در نظام انتخاباتی عنوان شده بود. اما […]

رییس اجرایی حکومت امضا شدن فرمان تقنینی برای آوردن اصلاحات انتخاباتی از سوی رییس جمهوری را گام مهم در راستای اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی ها می داند.

یکی از پیش شرط های توافقنامه سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی اصلاحات در نظام انتخاباتی عنوان شده بود. اما حالا از عمر حکومت نزدیک به دو سال می گذرد، ولی هنوز اصلاحات بنیادی در نظام انتخابات وارد نشده است. درهمین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از صدور فرمانی تقنینی مبنی بر اصلاحات انتخاباتی و قانون انتخابات از سوی ریاست جمهوری استقبال می کند.

آقای عبدالله از اراده ی جدی حکومت وحدت ملی بر اصلاح نظام انتخاباتی خبر می دهد. رییس اجرایی می گوید که با اصلاح شدن نظام انتخاباتی کشور، زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها مساعد خواهد شد.

از سوی هم آقای عبدالله از ارگان های امنیتی کشور می خواهد که از همین اکنون برای برگزاری انتخابات شفاف آمادگی بگیرند.

این درحالیست که ریاست جمهوری فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی را برای بار دوم صادر کرده است و قرار است این فرمان برای تصویب به شورای ملی فرستاده شود.