رییس اجرایی حکومت می گوید که هیچ معامله ای پشت پرده در روند صلح کشور صورت نمی گیرد. از بیست و یکمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری از رهبران پیشین جهادی در کابل یاد بود شد. در این گرد همایی به شمول شماری از فرماندهان پیشین جهادی، عبدالله عبدالله رییس اجرایی و معاونان اش نیز […]

رییس اجرایی حکومت می گوید که هیچ معامله ای پشت پرده در روند صلح کشور صورت نمی گیرد.

از بیست و یکمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری از رهبران پیشین جهادی در کابل یاد بود شد. در این گرد همایی به شمول شماری از فرماندهان پیشین جهادی، عبدالله عبدالله رییس اجرایی و معاونان اش نیز اشتراک داشتند.

سخنرانان این محفل می گویند که بی عدالتی بزرگترین چالش در افغانستان بوده است و این مسأله سبب شده است که شهروندان کشور همواره قربانی این بی عدالتی ها شوند. این سخنرانان می گویند که استاد عبدالعلی مزاری سال هایی از مبارزات خود را برای از میان برداشتن بی عدالتی صرف کرد.

با این حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بر حفظ دستاوردهای اخیر در کشور تأکید می کند. آقای عبدالله می افزاید که در روند صلح هیچ معامله ای در پشت پرده صورت نخواهد گرفت.

در همین حال محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی می گوید که نباید هیچ کسی در پشت درهای بسته برای مردم افغانستان تصمیم بگیرد. به باور آقای محقق، زمانی مشکلات کنونی در کشور حل خواهد شد که همه مردم به حقوق خود دست یابند.

ظاهرا حمایت ها از روند صلح افغانستان در بیرون از کشور نیز بیشتر شده است. لوریل میلر معاون فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان در دیدار با مشاور امنیت ملی کشور گفته است که کشورش بر نتیجه دادن گفتگوهای صلح افغانستان باور دارد.

این در حالیست که به تازگی مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفته است که روند گفتگوهای صلح افغانستان تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد. پیش از این در چهارمین نشست گروه هماهنگی چهار جانبه، تصمیم بر این شده بود که نخستین دور گفتگوهای صلح از یازدهم تا هژدهم ماه حوت با میزبانی پاکستان برگزار شود.