تصمیم نهایی سازمان ناتو برای فرستادن سرباز به افغانستان در ماه آینده اعلام خواهد شد. دبیر کل این سازمان گفته است که کشورهای عضو ناتو هنوز سرگرم بررسی این موضوع استند. ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است که تصمیم نهایی در مورد فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان ماه آینده گرفته خواهد شد. دبیر کل […]

تصمیم نهایی سازمان ناتو برای فرستادن سرباز به افغانستان در ماه آینده اعلام خواهد شد. دبیر کل این سازمان گفته است که کشورهای عضو ناتو هنوز سرگرم بررسی این موضوع استند.

ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است که تصمیم نهایی در مورد فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان ماه آینده گرفته خواهد شد. دبیر کل ناتو با تاکید بر اینکه کشورهای عضو این سازمان هنوزهم سرگرم بررسی این موضوع است افزوده است که روند تصمیم گیری در مورد اعزام سربازان بیشتر به افغانستان ادامه دارد و در هفته‌ های آینده در باره شمار دقیق این سربازان تصمیم گرفته خواهد شد.

وی گفته است: “در ماه جون پیش از نشست وزیران دفاع کشور‌های عضو ناتو، درمورد افزایش نیروها به افغانستان نشست برگزار می‌شود. ما توافق کرده‌ایم که برای حمایت از برنامه رییس جمهورغنی برنامه های همه جانبه داشته باشیم. خواسته ‌های فرماندهان نظامی ما مبنی بر اعزام چند هزار سرباز را نیز بررسی می‌کنیم. درین باره تا هنوز تصمیم گرفته نشده. روند تصمیم گیری ادامه دارد و در هفته‌ های آینده در باره شمار دقیق این سربازان تصمیم گرفته خواهد شد.”

دولت افغانستان نیز ازین تعهد ناتو استقبال کرده و با نشر اعلامیه ای گفته است که ناتو بالای افزایش سه تا پنج هزار سرباز دیگر در افغانستان غور می‌کند.ریاست جمهوری هر چند با افزایش نظامیان خارجی در افغانستان موافق است، اما بیشتر بالای تقویت نیروهای افغان پافشاری دارد. ریاست جمهوری گفته است که سربازان ناتو وارد میدان نبرد نشوند و بیشتر نیروهای امنیتی افغان را تجهیز کنند.

این در حالی است که امریکا نیز تاهنوز در مورد افزایش سربازانش در افغانستان تصمیم نگرفته است. مقام های امریکایی گفته اند رییس جمهور ترامپ قصد دارد در نخستین سفر خارجی ‌اش که همین اکنون جریان دارد، از هم پیمان‌های واشنگتن درین باره نظر بخواهد. در حال حاضر شمار سربازان نیروهای ناتو در افغانستان به حدود سیزده هزار می ‌رسد که هشت هزار و چهارصد تن آن‌ها امریکایی‌ اند.