دبیر کل ناتو می گوید که تشدید فشار نظامی علیه طالبان می تواند این گروه را به گفتگوهای صلح حاضر کند. دبیرکل ناتو روز چهارشنبه پیش از آغاز نشست وزیران دفاع این سازمان در بروکسل به خبرنگاران گفت که مبارزه علیه گروه طالبان و داعش در افغانستان، بخشی از مبارزه جهانی علیه این دو گروه […]

دبیر کل ناتو می گوید که تشدید فشار نظامی علیه طالبان می تواند این گروه را به گفتگوهای صلح حاضر کند.

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه پیش از آغاز نشست وزیران دفاع این سازمان در بروکسل به خبرنگاران گفت که مبارزه علیه گروه طالبان و داعش در افغانستان، بخشی از مبارزه جهانی علیه این دو گروه است. ینس ستولتنبرک تأکید کرد که گروه داعش حمله های مرگباری را در افغانستان سازماندهی و اجرا کرده است.

دبیرکل ناتو افزوده است: “به مبارزه علیه گروه داعش در افغانستان ادامه می دهیم. داعش در حال حاضر در افغانستان فعالیت دارد و حملات مرگباری را انجام داده است. عملیات ما بر ضد داعش در افغانستان بخشی از مبارزه جهانی علیه این گروه است.”

دبیرکل ناتو همچنان در باره روند صلح افغانستان می گوید که تشدید فشار نظامی علیه گروه طالبان موثر خواهد بود. به باور او، ناتو نقشی را که می تواند به هدف پایان جنگ در افغانستان انجام دهد این است که فشار نظامی را علیه گروه طالبان را تشدید کند.

ینس ستولتنبرگ گفته است: “طالبان باید نشان دهند که یک روند صلح واقعی را می خواهند. نقشی را ناتو می تواند در روند صلح افغانستان داشته باشد این است که فشار نظامی را علیه گروه طالبان تشدید کند. چون طالبان در میدان های نبرد علیه ما می جنگند. فشار نظامی می تواند زمینه سازی یک راه حل سیاسی شود.”

نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، روزهای پنجشنبه و جمعه در بروکسل برگزاری می شود. عملیات ترکیه شمال سوریه، مبارزه علیه داعش و ادامه همکاری ناتو با افغانستان، محور اصلی بحث ها در این نشست است. دبیرکل ناتو می گوید که این سازمان به تعهدات خود با نظامیان افغانستان ادامه خواهد داد.