نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در یازدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع،‌‌ وضعیت کنونی افغانستان را نگران‌کننده‌ خوانده و گفته که این کشور همچنان منبع تهدیدهای جدی امنیتی برای کشورهای منطقه است. یازدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع‌‌ روز‌ (چهارشنبه، ۱۷ عقرب) با حضور شورای امنیت آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، […]

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در یازدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع،‌‌ وضعیت کنونی افغانستان را نگران‌کننده‌ خوانده و گفته که این کشور همچنان منبع تهدیدهای جدی امنیتی برای کشورهای منطقه است.

یازدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع‌‌ روز‌ (چهارشنبه، ۱۷ عقرب) با حضور شورای امنیت آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرغیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در مسکو برگزار شد. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در این نشست وضعیت کنونی افغانستان را نگران‌کننده‌ خوانده و گفته این کشور همچنان منبع تهدیدهای جدی امنیتی برای کشور منطقه است. آقای پاتروشف همچنان گفته‌است که قاچاق مواد مخدر، تلاش نفوذ گروه‌های تروریستی از مرزها به آسیای میانه و مهاجرت غیرقانونی، از تهدیدهای ناشی از افغانستان است.

در این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که اجازه نمی‌‌دهند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود. از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند کشورهای منطقه می‌خواهد از افغانستان در جهت منافع سیاسی خود استفاده کنند.

این در حالی‌است که چندی پیش تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار توجه این سازمان در زمینه تهدیدات امنیتی موجود در افغانستان شده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv