آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تصرف قدرت از طریق نیروی نظامی یک رویکرد بازنده است و سبب طولانی شدن جنگ و انزوای کامل افغانستان خواهد شد. دبیرکل سازمان ملل روز جمعه،۲۲ اسد، در سخنرانی در مقر این سازمان در نیویارک گفته است که افغانستان در آستانه‌ی یک فصل آشفته و […]

آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تصرف قدرت از طریق نیروی نظامی یک رویکرد بازنده است و سبب طولانی شدن جنگ و انزوای کامل افغانستان خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه،۲۲ اسد، در سخنرانی در مقر این سازمان در نیویارک گفته است که افغانستان در آستانه‌ی یک فصل آشفته و ناامیدکننده قرار دارد و این کشور از کنترل خارج شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که تنها در یک‌ماه اخیر در افغانستان یک‌هزار تن در نتیجه‌ی حمله به غیرنظامیان در سراسر کشور به‌ویژه در ولایت‌های هرات، کندهار و هلمند کشته و زخمی شدند. گوتریش اوضاع افغانستان را وخیم توصیف کرده است و افزوده است که نبرد میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در شهرها آسیب‌های زیادی به غیرنظامیان زده است. وی از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته است تا به تلفات سنگین درگیری‌ها و تأثیر مخرب آن بر غیرنظامیان توجه کنند.