آصف‌علی خان درانی، نماینده‌ ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، ادعا می‌کند که شش‌ هزار جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستان “تی‌تی‌پی” در افغانستان حضور دارد. او افزوده‌است که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان علیه پاکستان کار می‌گیرد. موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان سبب نگرانی کشورهای جهان شده‌است. آصف علی خان درانی، نماینده ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، در […]

آصف‌علی خان درانی، نماینده‌ ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، ادعا می‌کند که شش‌ هزار جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستان “تی‌تی‌پی” در افغانستان حضور دارد. او افزوده‌است که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان علیه پاکستان کار می‌گیرد.

موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان سبب نگرانی کشورهای جهان شده‌است. آصف علی خان درانی، نماینده ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، در اظهاراتی در برنامه یوتیوب «سالن سفیران» ادعا می‌کند که شش ‌هزار جنگ‌‌جوی تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی در افغانستان حضور دارد. درانی سخنان هفته گذشته سرپرست صدارت پاکستان را بار دیگر تکرار کرد و گفت که از زمان به قدرت رسیدن مقام‌های حکومت سرپرست، حملات تروریستی در پاکستان ۶۵ درصد افزایش یافته‌است که این مسأله برای پاکستان نگران ‌کننده‌است. او افزوده‌است که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان علیه این کشور کار می گیرد.: طالبان افغانستان باید تحریک طالبان پاکستان را مجازات کنند اگر به دستور رهبر طالبان عمل نکنند کنترل و خلع سلاح آنان بر عهده دولت افغانستان است. آن‌ها نمی‌توانند از مسئولیت شانه خالی کنند″.

آقای درانی همچنان گفت که حاکمان کنونی افغانستان ادعای تأمین صلح، محو فساد و کاهش مواد مخدر را دارند، در حالی که، صلح در افغانستان به کابوسی برای پاکستان مبدل شده‌است. وی نیز افزود این موضوع نه تنها مایه نگرانی پاکستان است؛ بلکه بر روابط افغانستان و پاکستان نیز تأثیر می‌گذارد: ″صلح در افغانستان در واقع به یک کابوس برای پاکستان تبدیل شده‌است، زیرا افرادی که در داخل افغانستان پناه‌گاه‌ دارند، این حملات را انجام می‌دهند″.

دراین، حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست این اظهارات را رد می‌کند و می‌گوید خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نخواهد بود و حکومت سرپرست به کسی اجازه فعالیت نمی‌دهد.

مقام‌های امنیتی پاکستان پیش از این اعلام کرده بودند که مقام‌های حکومت سرپرست و پاکستان به تفاهم رسیده‌اند تا جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور کنند. با این همه، مقام‌های حکومت سرپرست بارها تأکید کرده‌اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌‌دهند که از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv