وزیر زراعت و مالداری می گوید افزایش کشت زعفران و ترویج گیاه الو ویرا می تواند بدیل خوب کشت کوکنار در کشور شود. (روز دوشنبه ۹ میزان/مهر) در کابل برنامه ای به میزبانی وزارت زراعت و مالداری راه اندازی شد. در این برنامه فرصت ها و چالش ها فرا راه برنامه های معیشتی بدیل کشت […]

وزیر زراعت و مالداری می گوید افزایش کشت زعفران و ترویج گیاه الو ویرا می تواند بدیل خوب کشت کوکنار در کشور شود.

(روز دوشنبه ۹ میزان/مهر) در کابل برنامه ای به میزبانی وزارت زراعت و مالداری راه اندازی شد. در این برنامه فرصت ها و چالش ها فرا راه برنامه های معیشتی بدیل کشت کوکنار به بررسی گرفته شد. نصیر احمد درانی، وزیر زراعت و مالداری می گوید که بلند بودن قیمت تریاک و همچنان موجودیت بازارهای مناسب برای خرید و فروش مواد مخدر در کشور از علت های افزایش کشت کوکنار است.

با وجود برنامه هایی بدیل معیشتی، با گذشت هر سال کشت کوکنار در کشور سیر صعودی پیدا می کند و افرایش می یابد. وزیر زراعت و مالداری می گوید که افزایش کشت زعفران و ترویج گیاه الو ویرا می تواند بدیل خوب کشت کوکنار در کشور شود.

درهمین حال، سلامت عظیمی، وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می گوید برنامه های معیشت بدیل در قسمت کاهش کشت کوکنار موثر تمام خواهد شد.

از سویی هم، والی ننگرهار یکی از راه های کاهش کشت مواد مخدر را در این ولایت احداث باغ های زراعتی می داند و از وزارت زراعت و مالداری می خواهد که در راستای ترویج باغداری اداره محلی ننگرهار را حمایت کند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در سال روان خورشیدی حدود ۳۲۲ هزار جریب زمین در سراسر کشور کوکنار کشت شده است.