صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در تازه‌ترین گزارش خود روز〈سه‌شنبه، ۱۶ قوس〉 درخواست دو میلیارد دالر کمک برای کودکان افغانستان را از جامعه‌ی جهانی مطرح کرده است. یونیسف گفته است که با این پول نیازمندی‌های فوری بیش از ۲۴ میلیون تن در افغانستان که نصف آن کودکان اند، برآورده خواهد شد. یونیسف […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در تازه‌ترین گزارش خود روز〈سه‌شنبه، ۱۶ قوس〉 درخواست دو میلیارد دالر کمک برای کودکان افغانستان را از جامعه‌ی جهانی مطرح کرده است.

یونیسف گفته است که با این پول نیازمندی‌های فوری بیش از ۲۴ میلیون تن در افغانستان که نصف آن کودکان اند، برآورده خواهد شد. یونیسف با نگرانی از اوضاع بد بشری در افغانستان می‌گوید که کودکان در آستانه‌ی رسیدن فصل سرما با چالش‌های جدی روبه‌رو استند.الیس اکونگا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان کشورهای کمک کننده را ترغیب کرده است که به درخواست بشردوستانه‌ی یونیسف لبیک گفته و از کودکان افغانستان حمایت کنند. یونیسف تاکید کرده است که این درخواست کمک، به هدف جلوگیری از بدترشدن وضعیت انسانی در افغانستان مطرح شده است. این سازمان تاکید کرده است که تامین این بودجه برای جلوگیری از بدترشدن بحران انسانی، به ویژه سقوط سیستم صحی، تغذیه، بحران غذایی، دیگر بحران‌های همانند پولیو و هم‌چنان آغاز فصل زمستان، ضروری است. در این گزارش وضعیت جاری افغانستان به ویژه برای کودکان وخیم خوانده شده است. بر بنیاد این گزارش، اگر به وضعیت کودکان رسیدگی نشود، پیشبینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱ از هر دو کودک زیر سن پنج سال یک تن آنان دچار سوءتغذی خواهد شد. هم‌چنان این سازمان گفته است که احتمالا ده میلیون کودک در سال آینده از مکتب‌ها باز بمانند و نیز چهار و نیم میلیون کودک به خدمات صحت روانی نیازمند خواهند شد.