وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که درپی برفباری های اخیر ۱۱۹ تن در سراسر کشور جان باخته اند و ۸۹ تن دیگر زخمی شده اند. بیشتر بخش هایی کشور از پنجشبه هفته گذشته تا یکشنبه هفته روان شاهد برفباری های سنگین بود. ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث […]

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که درپی برفباری های اخیر ۱۱۹ تن در سراسر کشور جان باخته اند و ۸۹ تن دیگر زخمی شده اند.

بیشتر بخش هایی کشور از پنجشبه هفته گذشته تا یکشنبه هفته روان شاهد برفباری های سنگین بود. ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که طی سه روز گذشته درپی برفباری ها در سراسر کشور ۱۱۹ تن جان باخته اند و ۸۹ تن دیگر زخم شده اند.

درهمین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بر رسیدگی جدی به وضعیت آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی تاکید می کند.

ازسویی هم، مسوولان محلی ولایت نورستان اعلام کرده اند که، از اثر سرازسر شدن برف کوچ در ولسوالی برگمتال این ولایت ۵۰ تن جان باخته اند. اما وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث این آمار را نمی پذیرد و می گوید که بررسی ها در این مورد آغاز شده است.

با این همه، مسوولان وزارت صحت عامه می گویند که تاکنون ده ها زخمی ناشی از حواث طبیعی زیر درمان اند. آنان می افزایند که شماری از زخمیان حوادث طبیعی از مناطق دور دست توسط چرخبال به مراکز صحی منتقل شده اند. این درحالیست که هنوزهم راه های مواصلاتی شماری از ولسوالی ها در ولایت های کوهستانی مسدود است.