بخشی از شاهراه کابل کندهار در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل درپی برفباری های سنگین مسدود شده است. مسوولان محلی ولایت زابل می ‌گویند که شاهراه کابل- کندهار از ناوقت روز پنجشنبه بدین سو در مربوطات این ولایت به دلیل برفباری ‌های سنگین مسدود شده و تلاش ‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد. به […]

بخشی از شاهراه کابل کندهار در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل درپی برفباری های سنگین مسدود شده است.

مسوولان محلی ولایت زابل می ‌گویند که شاهراه کابل- کندهار از ناوقت روز پنجشنبه بدین سو در مربوطات این ولایت به دلیل برفباری ‌های سنگین مسدود شده و تلاش ‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد. به گفته مسوولان محلی عصر پنجشنبه صدها مسافر در دو قسمت ولسوالی شاجوی این ولایت گیرماندند و سه کودک به سبب سردی هوا در این مسیر جان باخته اند. وزیر محمد جوادی، ولسوالی شاجوی ولایت زابل گفته است که این کودکان همراه با خانواده شان برای چندین ساعت در مسیر راه گیر مانده بودند که به سبب شدت سرما جان داده اند.

آقای جوادی افزوده که گروهای نجات شب گذشته موفق شدند تا صدها مسافر را از این مسیر نجات دهند. ولسوال شاه جوی گفته  که تلاش‌ های کارمندان ریاست فواید عامه این ولایت برای بازگشایی شاهراه جریان دارد.

بااین حال، اسدالله کاکر، معاون شورای ولایتی زابل گفته که بسیاری از جوانان و مسوولان دولتی برای کمک و نجات مسافران با بسته‌ های مواد صحی و غذایی به ساحه رفته اند و تلاش برای نجات مسافرین گیر مانده جریان دارد.

از سویی زرمی سهاک، سخنگوی پولیس زابل به رسانه ها گفته است که بسیاری از مسافران گیرمانده در این مسیر توسط پولیس به محلات گرم انتقال یافته اند.

مدیریت ترافیک غزنی نیز از رانندها خواسته که بدون چین و مسایل زمستانی در این مسیر سفر نکنند و در صورت بروز مشکلات فنی به پولیس محل تماسب گیرند.

در یک هفته گذشته این دومین بار است شاهراه کابل- کندهار در مربوطات ولایت زابل به دلیل برفباری سنگین به روی ترافیک مسدود شده است.