در تبادل آتش نظامیان افغانستانی و ملیشه پاکستانی در نزدیکی مرز چمن بلوچستان، یک پاکستانی کشته و بیست تن دیگر زخم برداشته اند. سخنگوی والی کندهار می گوید که، درگیری میان دو طرف ساعت سه بجه صبح روز جمعه در روستای  لقمان این ولسوالی آغاز شده است. وی می گوید درگیری زمانی آغاز شد که […]

در تبادل آتش نظامیان افغانستانی و ملیشه پاکستانی در نزدیکی مرز چمن بلوچستان، یک پاکستانی کشته و بیست تن دیگر زخم برداشته اند. سخنگوی والی کندهار می گوید که، درگیری میان دو طرف ساعت سه بجه صبح روز جمعه در روستای  لقمان این ولسوالی آغاز شده است. وی می گوید درگیری زمانی آغاز شد که ملیشه های پاکستانی می‌خواستند در روستای لقمان که از مناطق ولسوالی سپین بولدک است نفوس شماری کنند. به گفته او، درپی این درگیری دو تانک ملیشه های پاکستانی تخریب شده و به هر دو طرف تلفات نیز وارد شده است، اما در مورد تلفات جزییات دقیق ارایه نمی کند. درهمین حال، فرماندهی پولیس ولایت کندهار از اعزام سربازان تازه نفس به محل رویداد خبر می دهند.

مسوولان محلی ولایت  کندهار می‌گویند که، در ولسوالی سپین بولدک این ولایت درگیری میان نیروهای مرزی و ملیشه های پاکستانی صبح روز جمعه آغاز شده است.  صمیم خپلواک سخنگوی والی کندهار می گوید که، درگیری میان دو طرف ساعت سه بجه صبح روز جمعه در روستای لقمان ولسوالی سپین بولدک آغاز شده است.  وی می گوید که، درگیری زمانی آغاز شد که ملیشه های پاکستانی می‌خواستند در روستای لقمان که از مناطق ولسوالی سپین بولدک است نفوس شماری کنند که با مخالفت نیروهای مرزی کشور  روبه رو شدند. آقای خپلواک می گوید، در این درگیری دو تانک ملیشه های پاکستانی تخریب  شده است و به هر دو طرف تلفات نیز وارد شده است، اما در مورد تلفات جزییات دقیق ارایه نمی کند.  درهمین حال، فرماندهی پولیس کندهار می گوید که، سربازان تازه نفس به محل رویداد رسیده‌اند. از سویی هم، یک پولیس مرزی کشور  به شرط اینکه از وی نام گرفته نشود به رسانه ها گفته است که در پی  این درگیری شش تن از نیروهای مرزی کشور زخم برداشته اند. درپی این درگیری راه سپین بولدک -چمن نیز مسدود شده‌است. ارتش پاکستان با نشر خبرنامه ای، گفته است که پولیس مرزی افغانستان با شلیک به سمت یک گروه سرشماری پاکستانی، باعث مرگ یک تن و جراحت حدود بیست تن دیگر شده اند. ارتش پاکستان مدعی است که این گروه سرشماری حین انجام وظیفه در نزدیکی مرز با افغانستان بودند که از سوی نظامیان افغان هدف گلوله قرار گرفتند.