مسوولان امنیتی بغلان می گویند که در حال حاضر نبرد از داخل شهر پلخمری، به حومه شهر عقب زده شده است. سخنگوی پلیس بغلان می گوید که طالبان بر شاهراه و موتر‌های مسافربری انداخت می‌ کنند و نیروهای امنیتی مسیر را به روی رفت و آمد مسدود کرده اند. مسوولان امنیتی بغلان می‌ گویند که […]

مسوولان امنیتی بغلان می گویند که در حال حاضر نبرد از داخل شهر پلخمری، به حومه شهر عقب زده شده است. سخنگوی پلیس بغلان می گوید که طالبان بر شاهراه و موتر‌های مسافربری انداخت می‌ کنند و نیروهای امنیتی مسیر را به روی رفت و آمد مسدود کرده اند.

مسوولان امنیتی بغلان می‌ گویند که در دومین روز نبرد در مرکز این ولایت، درگیری میان نظامیان و طالبان در حومه‌ های شهر پلخمری ادامه دارد.

نظامیان کشور توانسته اند که روز یکشنبه حملات طالبان را از سه استقامت دفع کرده و در حال حاضر نبرد از داخل شهر پلخمری، به حومه شهر عقب زده شده است.

جاوید بشارت، سخنگوی پلیس بغلان می گوید که طالبان بر شاهراه و موتر‌های مسافربری انداخت می‌ کنند و نیروهای امنیتی مسیر را به روی رفت و آمد مسدود کرده اند.

به گفته سخنگوی پلیس بغلان در حال حاضر درگیری در ساحه چشمه ‌شیر شهر پلخمری و بخش‌ های ولسوالی کیله‌ گی ولایت بغلان میان دو طرف جریان دارد.

درهمین حال، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که در دو روز درگیری ‌ها در مرکز بغلان، پنجاه و یک فرد وابسته به گروه طالبان کشته شده اند و سی و یک تن دیگر آنان زخم برداشته اند. همچنان یازده فرد وابسته به این گروه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده ‌اند.

وی همچنان می افزاید که در این نبرد هفت غیرنظامی به شهادت رسیده و بیست تن دیگر زخمی شده اند. به گفته وی، در این نبردها تاکنون شش تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند و چندین تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

از سویی هم، شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان می‌ گویند که بسته شدن شاهراه عمومی، مشکلات زیادی را برای مسافران در دو طرف شهر پلخمری به میان آورده است.

طالبان یک روز پس از حمله بر شهر کندز، نیمه‌ های یکشنبه از سه استقامت بر مرکز بغلان در همجواری کندز حمله کرده و تا یک کیلومتری ساختمان ولایت رسیده بودند.