در اثر ریزش یک معدن طلا در و لسوالی کوهستان ولایت بدخشان بیست و نه تن جان باختند و نزدیک به ده تن دیگر زخم برداشته اند. این رویداد حوالی ساعت ده یکشنبه در روستای شپو ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان رخ داده است. گفته می شود که مردم محل برای یافتن طلا تونلی را حفر […]

در اثر ریزش یک معدن طلا در و لسوالی کوهستان ولایت بدخشان بیست و نه تن جان باختند و نزدیک به ده تن دیگر زخم برداشته اند.

این رویداد حوالی ساعت ده یکشنبه در روستای شپو ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان رخ داده است. گفته می شود که مردم محل برای یافتن طلا تونلی را حفر کرده بودند که این تونل ریزش کرده است. فیصل بیکزاد، والی بدخشان می گوید که از چند سال به این سو باشندگان ولسوالی کوهستان بدون داشتند جواز رسمی این معدن را استخراج می کنند. وی می افزاید که بارها تلاش صورت گرفت تا جلو استخراج غیر قانونی این معدن گرفته شود، اما موجودیت فقر در میان باشندگان محل سبب شد که حکومت محلی از استخراج آن جلوگیری نکند.

والی بدخشان می گوید که اجساد جان باختگان توسط مردم محل از زیر آوار بیرون شده و زخمیان این رویداد به شفاخانه این ولسوالی منتقل شده اند.

این بار نخست نیست که در ولایت بدخشان چنین رویداد صورت می گیرد. چند سال پیش در اثر لغزش کوه در روستای آب باریک ولسوالی ارگوی این ولایت شماری زیادی زیر آوار شدند.