در پی حمله ‌هوایی نیروهای خارجی در ولایت فراه پنج غیرنظامی شهید شده ‌اند. یک عضو شورای ولایتی فراه می گوید که این حمله هوایی روز گذشته در شهر فراه صورت گرفته است. منابع محلی در ولایت فراه می‌گویند که در یک حمله‌ هوایی نیروهای خارجی در این ولایت پنج غیرنظامی شهید شده ‌اند. دادالله […]

در پی حمله ‌هوایی نیروهای خارجی در ولایت فراه پنج غیرنظامی شهید شده ‌اند. یک عضو شورای ولایتی فراه می گوید که این حمله هوایی روز گذشته در شهر فراه صورت گرفته است.

منابع محلی در ولایت فراه می‌گویند که در یک حمله‌ هوایی نیروهای خارجی در این ولایت پنج غیرنظامی شهید شده ‌اند. دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه می گوید که این حمله روز گذشته در روستای “کاریز شیخا” در بیست کیلومتری شمال‌ شرق شهر فراه صورت گرفته است.

آقای قانع می گوید که پنج بازرگان و کمیشن‌کار گمرک فراه هنگامی که به ‌سوی بندر شیخ ابونصر فراهی در حرکت بودند، هدف حمله‌ هوایی قرار گرفته و شهید شده ‌اند. او از نیروهای امنیتی کشور و نیروهای خارجی خواست که جلو وارد شدن تلفات به غیرنظامیان را بگیرند.

در همین حال، قول اردوی دوصد و هفت ظفر در اعلامیه ‌ای تنها کشته‌ شدن پنج فرد وابسته به گروه طالبان در این حمله را تایید کرده و از تلفات غیرنظامیان حرفی نزده است.

این در حالیست که روز شنبه ضیاالدین اکازی، نماینده‌ مردم بادغیس در مجلس نمایندگان نیز ادعا کرده بود که شش غیرنظامی جمعه شب در نتیجه‌ یک حمله‌ هوایی در ولسوالی بالامرغاب این ولایت شهید شده ‌اند. وزارت دفاع در اعلامیه ای‌ بدون اشاره به تلفات غیر نظامیان، گفته بود که در این حمله مسوول کمیسیون نظامی طالبان در بادغیس با هفت فرد وابسته به این گروه کشته و چهار دیگر آنان زخمی شده‌اند.

گفتنیست که اخیرا حملات هوایی نیروهای امنیتی کشور و خارجی در ولایت ‌های غربی کشور افزایش یافته است. کمیسیون حقوق بشر روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که تنها در ماه جنوری سال جاری میلادی بیست و شش غیر نظامی از سوی نیروهای طرفدار دولت شهید و بیست و چهار غیر نظامی دیگر زخمی شده ‌اند.