در ادامه‌ی نگرانی‌ها از چالش‌های روزافزون بشری در افغانستان، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در تازه‌ترین گزارش خود ‌می‌گوید که برای فعالیت‌های بشردوستانه درسال ۲۰۲۴ میلادی در جهان به بیش از۴۶ میلیارد دالر نیاز است. با رویکار آمدن حکومت سرپرست در کشور، این حکومت با چالش‌های فراوان اقتصادی و کاهش کمک‌های بشری […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از چالش‌های روزافزون بشری در افغانستان، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در تازه‌ترین گزارش خود ‌می‌گوید که برای فعالیت‌های بشردوستانه درسال ۲۰۲۴ میلادی در جهان به بیش از۴۶ میلیارد دالر نیاز است.

با رویکار آمدن حکومت سرپرست در کشور، این حکومت با چالش‌های فراوان اقتصادی و کاهش کمک‌های بشری از سوی نهادها و سازمان‌های امدادی مواجه بوده‌است. اینک، سازمان ملل متحد برای رسیدگی به بحران بشری در جهان، در سال آینده‌ میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده‌ که از این میان سه میلیارد دالر برای افغانستان درخواست ‌شده‌است. از سوی هم مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که کمک‌های بشردوستانه جان‌ها را نجات می‌دهد و از کودکان محافظت می‌کند: ″ما از همه‌ کمک‌کنندگان برای کمک‌های‌شان تشکر می‌کنیم که تا اکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد دالر در سال جاری بوده‌است، اما این تنها یک‌سوم چیزی است که نیاز بود. اگر نتوانیم در سال ۲۰۲۴ کمک بیشتری ارائه کنیم، مردم هزینه‌ای آن را با جان خود خواهند پرداخت.″

اوچا دراین گزارش افزوده که درگیری‌های مسلحانه، وضعیت اضطراری آب ‌و هوا و اقتصادهای در حال فروپاشی، ضربه ویران‌گری را بر آسیب‌پذیرترین جوامع از جمله افغانستان وارد می‌کند که منجر به گرسنگی فاجعه‌‌بار، آوارگی گسترده و شیوع بیماری‌ها می‌شود.

این در حالی‌است که کم‌رنگ شدن کمک‌های جهانی با افزایش برگشت‌کنندگان از پاکستان و بیجاشدن صدها تن در اثری زلزله‌های پسین در هرات، چالش‌های زیادی را برای شهروندان کشور در سال جاری به‌بار آورده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv