درپی حمله های انتحاری در ولایت های پروان و کابل ۴۲ تن شهید شدند و نزدیک به پنجاه تن دیگر زخم برداشته اند. انفجار اولی در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان و انفجار دومی در نزدیکی سفارت امریکا در شهر کابل اتفاق افتاده است. انفجار اولی در پروان زمانی رخ‌ داده که هواداران محمد اشرف […]

درپی حمله های انتحاری در ولایت های پروان و کابل ۴۲ تن شهید شدند و نزدیک به پنجاه تن دیگر زخم برداشته اند.

انفجار اولی در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان و انفجار دومی در نزدیکی سفارت امریکا در شهر کابل اتفاق افتاده است. انفجار اولی در پروان زمانی رخ‌ داده که هواداران محمد اشرف غنی، رییس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حال ورود به محل برگزاری مبازارات انتخاباتی بودند. این انفجار در دروازه یک پایگاه پولیس در ساحه جنگل باغ از مربوطات شهر چاریکار به وقوع پیوسته است. عبدالقاسم سنگین رییس شفاخانه ولایت پروان می گوید که، وضعیت برخی زخمی های این رویداد وخیم است و قربانیان غیرنظامیان اند که زنان و کودکان نیز در میان آنان دیده می‌ شوند. گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است. وزارت داخله اعلام کرده انفجار ولایت پروان توسط یک موتور سایکل سوار در نزدیکی مرکز آموزشی حوزه اول شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان رخ ‌داده است.

همزمان انفجاری دیگری در شهر کابل در نزدیکی سفارت امریکا در دروازه ورودی پیژنتون وزارت دفاع ملی رخ داده است.

دفتر رسانه ای ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای این حمله ها را وحشیانه خوانده و نکوهش کرده است. در خبرنامه آمده که طالبان با ادامه‌جنایات شان، بار دیگر ثابت کردند که به برقراری صلح و ثبات در افغانستان اراده و دلگرمی ندارند.

درهمین حال، در یک اعلامیه ریاست اجرایی حکومت آمده است که تروریستان بار دیگر ثابت کردند که با مردم سالاری، دموکراسی، صلح و ثبات دشمنی دارند.

از سویی هم، صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور طی پیامی با نکوهش حملات انتحاری در ولایت های پروان و کابل گفته که طالبان با این کار دچار خطای فاحش محاسباتی شده اند و مردم این کشور هرگز به عقب بر نخواهند گشت.