اداره عالی بررسی بر نقش نظارتی نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان کشور در روند بررسی ادارات حکومتی تاکید می کند. مسوولا این اداره می گویند که پس از این اعضای نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان کشور در روند بررسی ادارات حکومتی دخیل می شوند. یکی از راه های کاهش فساد اداری و سوء […]

اداره عالی بررسی بر نقش نظارتی نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان کشور در روند بررسی ادارات حکومتی تاکید می کند. مسوولا این اداره می گویند که پس از این اعضای نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان کشور در روند بررسی ادارات حکومتی دخیل می شوند.

یکی از راه های کاهش فساد اداری و سوء استفاده از صلاحیت ها، تقویت اداره های مستقل نظارتی است. به همین بهانه، اداره عالی بررسی تصمیم گرفته است که با روش های پذیرفته شده پس از این رسانه ها، نهادهای مدنی و شهروندان کشور را در روند بررسی پروندهای مالی و غیر مالی ادارات حکومتی شریک کند. سید مهدی حسینی معاون اداره عالی بررسی می گوید که پس از این اعضای نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان کشور در روند بررسی ها در ادارات حکومتی دخیل می شوند.

دیدبان شفافیت می گوید که اتهاماتی وجود دارد که شماری از بررسی ها فساد آلود اند و این امر مستقل بودن اداره بررسی را زیر سوال برده است. اکرام افضلی رییس دیدبان شفافیت می گوید سهم دادن مردم و رسانه ها در روند بررسی ها از اتهام ها می کاهد. اداره عالی بررسی کمتر اطلاعات را در باره چگونگی بررسی پرونده های وزارت خانه ها به رسانه ها شریک می کند.

در حالی اداره عالی بررسی بر نقش نظارتی نهادهای مدنی، رسانه ها و شهرودان کشور در روند بررسی ها در ادارات حکومتی تاکید می کند که ظاهرا ارگانهای عدلی و قضایی و نهادهای دیگر نظارتی کمتر اطلاعات را با رسانه ها شریک می کنند.