اداره ملی مبارزه با حوادث اعلام کرده است که بارندگی شدید در چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب ها جان هفتاد و یک تن را در سراسر کشور گرفته است. بیست و یک ولایت از سی و چهار ولایت کشور در مقابل سیل و رانش زمین آسیب‌پذیری بیشتر دارند. همه ساله از اواخر ماه […]

اداره ملی مبارزه با حوادث اعلام کرده است که بارندگی شدید در چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب ها جان هفتاد و یک تن را در سراسر کشور گرفته است.

بیست و یک ولایت از سی و چهار ولایت کشور در مقابل سیل و رانش زمین آسیب‌پذیری بیشتر دارند. همه ساله از اواخر ماه ثور به دلیل آب شدن برف‌ها و بارندگی‌های بهاری، جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این کشور شروع می‌شود و تا ماه جوزا ادامه می‌یابد.

محمد اسلم سیاس، معاون اداره ملی مبارزه با حوادث می گوید که بیش از یکهزار و چهارصد خانه یا به صورت کامل و یا نسبی تخریب شده‌ و شش تن نیز زخمی شده‌ اند. به گفته وی، مالداران نیز در این حوادث متضرر شده و حدود ششصد راس مواشی آنان تلف شده است.

به گفته وی، بیشتر این تلفات و خسارت‌ها در ولایت‌های پروان، سمنگان، تخار، کابل بغلان، هرات، بادغیس و ولایت‌های مرکزی افغانستان بوده است. ولایت بادغیس در جنوب‌غرب کشور بیشترین تلفات انسانی را داشته است.

آقای سیاس همچنان می گوید که اداره ملی مبارزه با حوادث برای خانواده‌ ها کمک غذایی در نظر گرفته و قرار است برای خانواده‌ای که نزدیکان خود را از دست داده‌اند پنجاه هزار افغانی کمک نقدی پرداخته شود.