در پی وقوع سه انفجار پیهم در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر کابل، یک غیرنظامی شهید شده است و هفده تن دیگر زخم برداشته اند. در دو هفته گذشته این چهارمین حمله تروریستی در شهر کابل است که از نظامیان و شهروندان افغانستان قربانی می‌گیرد. روز پنجشنبه هفته گذشته حمله کننده انتحاری مواد همراهش را […]

در پی وقوع سه انفجار پیهم در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر کابل، یک غیرنظامی شهید شده است و هفده تن دیگر زخم برداشته اند.

در دو هفته گذشته این چهارمین حمله تروریستی در شهر کابل است که از نظامیان و شهروندان افغانستان قربانی می‌گیرد. روز پنجشنبه هفته گذشته حمله کننده انتحاری مواد همراهش را در برابر دروازه ورودی دانشگاه دفاعی مارشال فهیم انفجار داد که در نتیجه آن شش تن به شهادت رسیدند و دوازده تن دیگر زخم برداشتند.

درهمین حال، سه انفجار پیهم در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر کابل، صبح روز یکشنبه رخ داده است. وزارت امور داخله می گوید که درپی وقوع این انفجارها یک غیرنظامی شهید شده است و هفده تن دیگر زخم برداشته اند. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که انفجار نخست، حوالی ساعت هفت و پنجاه دقیقه صبح امروز با استفاده از ماین مقناطیسی، موتر حامل دانشجویان دانشگاه شهید استاد برهان الدین ربانی را هدف قرار داده است. سخنگوی وزارت داخله می افزاید که دو انفجار دیگر بیست دقیقه پس از انفجار نخست در محل به وقوع پیوسته است که این انفجارها ناشی از ماین‌ های جاسازی شده بوده است. در میان زخمی‌ ها یک خبرنگار نیز شامل است که برای پوشش انفجار نخست به محل رفته بود. وزارت دخله می‌گوید که بسیاری از زخمی ‌های این رویداد به شفاخانه سه صد بستر پلیس انتقال داده شده اند. در همین حال، وزارت صحت عامه اعلام کرده است که چهار زخمی از محل رویداد نیز به شفاخانه‌ های ملکی انتقال داده شده اند.

از سویی هم، ریاست اجرایی حکومت طی اعلامیه ای این انفجارها را محکوم کرده است. در اعلامیه ریاست اجرایی آمده است که این حملات به هدف برهم زدن آرامش شهر و ایجاد رعب و وحشت صورت می‌گیرد. اعلامیه می افزاید که طالبان و گروه ‌های همسو با آنان ثابت کرده ‌اند که پروای رمضان، مسجد، عالم دین، روحانی و دانشجو را ندارند. در این اعلامیه همچنان آمده که پیام جنگ ‌افروزانه عیدی این گروه نیز نشان‌ دهنده این است که به صدای صلح طلبانه مردم افغانستان پاسخ رد داده و همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند. اعلامیه می افزاید که مردم افغانستان در مقابله با این گروه‌ های مزدور، یکپارچه در کنار نیروهای امنیتی خود ایستاده و از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور دفاع خواهند کرد.