اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار اعلام کرده است که در جریان کارهای بازسازی افغانستان در هژده سال گذشته، بیش از دوهزار و دوصد تن جان باخته اند. براساس گزارش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در جریان حملات بر ماموریت بازسازی افغانستان در هژده سال گذشته، دوهزار و دوصد و […]

اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار اعلام کرده است که در جریان کارهای بازسازی افغانستان در هژده سال گذشته، بیش از دوهزار و دوصد تن جان باخته اند.

براساس گزارش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در جریان حملات بر ماموریت بازسازی افغانستان در هژده سال گذشته، دوهزار و دوصد و چهارده تن جان باخته اند و حدود سه هزار تن دیگر زخم برداشته اند.

سیگار در گزارشی، تحت عنوان، “هزینه انسانی” گفته است که این افراد از سال دوهزار و دو تا اخیر سال گذشته میلادی در میدان‌ های غیر جنگی جان باخته اند و از این جمله دوصد و هشتاد و چهار تن آنان امریکایی بوده اند.

رییس سیگار در این گزارش همچنان گفته است که از میان دوصد و هشتاد و چهار امریکایی، دوصد و شانزده تن آنان نظامی و شصت و هشت تن دیگر شان غیرنظامی بوده اند. در این گزارش حملاتی شامل نشده که بر پایگاه‌ های امریکایی و اهداف غیرنظامی اجرا شده است.

جان سوپکو گفته است که با جان باختن یک صد و سی و یک نظامی و یک هزار و چهار صد و چهل و هفت غیرنظامی،‌ بیشتر تلفات را مردم افغانستان در جریان بازسازی کشور شان متحمل شده اند. او افزوده که این شهروندان در تلاش برای بازسازی کشور شان، جان باخته اند.

در کنار این، یک صد شهروند کشور های عضو ایتلاف و یک صد و بیست و چهار شهروند سایر کشورها نیز در جریان ماموریت بازسازی افغانستان کشته شده اند.

گزارش سیگار حاکی است باوجود آن که امریکا روی یک توافق احتمالی با طالبان مصروف گفتگو است،‌ خشونت در چهار ماه آخر سال دوهزار و نزده به بیشترین حد آن رسید.

آقای سوپکو گفته است که سیگار برای سال ‌ها، تلاش های گسترده به خرج داده تا مصارف مالی فعالیت ‌های بازسازی و تامین ثبات در افغانستان را پی ‌گیری کند، اما تلاش های اندکی در بخش پی گیری هزینه انسانی انجام شده است.